Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Liiza

dålig gripreflex

Min sambo va och vägde vår 7 veckor gamla kille på BVC.
    Det var en annan "BVC-tant" än vi brukar ha.
    Hon sa att vår lille kille har dålig gripreflex.

Nu har jag såklart testat detta om och om igen..

Han griper lite dåligt, inte så hårt..
    tror jag, jag vet inte om jag inbillar mig)

Men nu till frågan,
    kan det vara nåt "fel"?

Vad isf?

Vad ska vi göra?

Ska till BVC på läkarkontroll den 7nde, men jag är lite fundersam över detta, så klart

Tacksam för svar, ifall ni vet nåt om detta.

Kraam!

• Svar på tråden dålig gripreflex
  • Babybalo

Jag vet egentligen inte men minns att min ena dotter hade svagare/sämre gripreflex än min andra... Hon grep ganska "löst". Hon är idag 9 år och har inga som helst problem eller "men" av sin svaga gripreflex...

• Liiza

Babybalo:
    Tack för svar

Innan hon på BVC sa detta hade jag inte ens tänkt på det..
    Han griper, men rätt löst och släpper liksom ibland.

I övrigt är han "pratig" och ger svarsleende sedan 4 veckor ungefär, dessutom stadig som 17, glad och pigg...

• Babybalo

Jag tror verkligen inte att du behöver vara orolig!
    Min dotter gjorde också så, släppte ganska snabbt och greppet kändes ofta lite löst... Det var ingen som kommenterade det på BVC eller så utan jag tänkte på det själv bara!

• Glendita

Min lilla brukade släppa, hon tyckte inte om att hålla. är 9 månader nu och allt e bra. Tror itne all abarn gillar att hålla hårt.

• Liiza

Glendita skrev 2008-12-29 01:32:52 följande:

Min lilla brukade släppa, hon tyckte inte om att hålla. är 9 månader nu och allt e bra. Tror itne all abarn gillar att hålla hårt.
    Som du säger:
    Det känns som att han inte VILL hålla...
    Det kommer väl
  • tjoohalia

som det sagts här på slutet. han kanske inte vill hålla. det är ju inte säkert att han tycker att det är roligt.
    BVC är duktiga på att säga saker som oroar föräldrar. fast vi har en bra sköterska. min kille är 6månader och vägrar rulla runt, han har gjort det 3gånger (med lite hjälp) på BVC säger dom ingenting, bara "det kommer" men alla andra säger "oj, rullar han inte? ska ni kolla upp det?"
    jag själv kan tänka mig att anledningen till att han inte rullar är att han HATAR att ligga på mage. vad ska han dit å göra då? ;)
    precis som kanske din son inte vill hålla hårt. ge det lite tid
    lycka till!

• Liiza
    tjoohalia skrev 2008-12-29 18:56:33 följande:
    som det sagts här på slutet. han kanske inte vill hålla. det är ju inte säkert att han tycker att det är roligt.BVC är duktiga på att säga saker som oroar föräldrar. fast vi har en bra sköterska. min kille är 6månader och vägrar rulla runt, han har gjort det 3gånger (med lite hjälp) på BVC säger dom ingenting, bara "det kommer" men alla andra säger "oj, rullar han inte? ska ni kolla upp det?" jag själv kan tänka mig att anledningen till att han inte rullar är att han HATAR att ligga på mage. vad ska han dit å göra då? ;)precis som kanske din son inte vill hålla hårt. ge det lite tidlycka till!
    tack
Svar på tråden dålig gripreflex