• ajnas

Frigoliten på babyskyddet är trasig - ok ändå?

Ska ha andra barnet om en månad. För ett tag sen tog jag isär storasysters babyskydd för att tvätta och göra rent. Först är det ju tyg, under det är ett "skal" i frigolit som är löstagbart, och därunder själva plaststolen.

Såklart hann storasyster leka med delarna, och frigoliten sprack. Allt sitter kvar, men det är en spricka i den. Vad göra? Är den helt säker ändå? Kan man köpa reservdel? Eller bör jag köpa en helt ny stol?

Det är en Maxi Cosi Cabrio inköpt 2006.

Tacksam om nån har erfarenhet eller tips!

• Svar på tråden Frigoliten på babyskyddet är trasig - ok ändå?
  • strojes

Om frigoliten är trasig ska den kastas. Tror inte det går att köpa reservdelar.

• Nenne 71

Jag skulle inte chansa att använda den. Det är samma sak med cykelhjälmar med frigolit. Är det trasigt så släng. Det kan vara en spricka även i plasten men man inte ser det.

• RobinFilipsmamma

Jag har för mig att jag läst att om det är den minsta skada på bilstolen ska den bytas ut!

• thecarseatlady

Shit, vilken otur... Men eftersom det är en så pass ny stol skulle jag nog höra med NTF vad de tycker innan jag gjorde något alls. För själva plaststolen är ju inte skadad eller krockad, har bara en spricka i frigoliten. Om du skickar ett mail åt dem brukar de svara inom ett par dagar.

• buffybus

ny? den e ju snart 3år.. ja så fort nått där inne går isönder ska dem kastas med en ggn.. tror till o med det står i instruktionsboken.. iallafall i min.. men ring o kolla så vet du exakt..

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • NellieG

Frigoliten i våran va å trasig när vi fick tösen men vi fick beställt en ny, men de va en akta graco.

• Miss Lau

Vi hade en Akta där frigoliten gick sönder och vi lämnade in den och fick ny frigolit ditsatt. Kanske kan det vara värt att kolla vad det skulle kosta/om det går.

Svar på tråden Frigoliten på babyskyddet är trasig - ok ändå?