• Solstrålen 82

Fler som pendlar mellan Kristianstad och Malmö?

Som rubriken lyder, någon som pendlar mellan Kristianstad och Malmö? Hur löser ni det med familjelivet? Väljer mellan två olika jobb, ett i min hemstad och ett i Malmö. Jobbet är lite osäkert i hemstaden men fast anställning i malmö men dagarna kommer bli flera timmar längre än vad jag har nu. Kluven på vad jag vill, jobbet är roligare i Malmö men pendlingen är så jobbig...

• Svar på tråden Fler som pendlar mellan Kristianstad och Malmö?
  • Solstrålen 82

Hur funkar det för dig då? Långa dagar? Ska jag pendla måste jag åka från hemmet vid 06 och inte hemma förrän efter 18 :(

• Tant Groda

sådär nu kan jag svara dej lite bättre!

Jag pendlade innan mellan kristianstad och Lund, med tåg.
    Dessutom jobbade jag mest kvällar.
    Jag upplevde pendlingen som helt ok, sällan förseningar och alltid sittplats på tåget.
    Visst blir det långa dagar men det tyckte jag et var värt, även om det kan bli tröttsamt vissa perioder.
    när man pendlar så pass långt har man tid att varva ner under tiden och det var guld värt.

Familjelivet, vi har inga barn och då min sambo är kock passade tiderna perfekt, när han slutade på kvällen kom jag med tåget och vi hade följe hem.

Heller ett säker jobb med pendling än ett "osäkert" jobb utan pendling, dessutom verkade malmöjobbet roligare.

Anledningen att jag inte pendlar längre är att vi flyttat ut till tollarp och att jag numera pendlar därifrån

• Solstrålen 82

*puffar*
    Ingen mer som pendlar? Nån som kan tänka sig samåka? :)

• Alegra

Jag pendlar till Malmö med bil. Har gjort det i snart 4 år och det fungerar bra, men helt klart skulle jag ju vilja ha ett jobb dit det bara tar 5 minuter att cykla.

Är i precis samma situation som du. Flyttade hit pga kärlek. Jobb som jag stormtrivs med i Malmö, och inte hittat något alternativ här uppe.

Åker endast tåg i nödfall då jag tycker det tar för mycket av min fritid. Men jag skulle kunna tänka mig att göra det nu på vintern när det är så dåligt väder.

• Vallivetu

Jag pendlar mellan Kristianstad och Lund. Inte varje dag dock, studerar så det blir ju 3-4dagar i veckan. Fungerar hur bra som helst. Kör själv då vi har barn på dagis och vill inte att de ska vara där längre än absolut nödvändigt.

Det enda negativa är ju bensinpriset. hade det varit gratis eller billigt hade jag inte haft något emot att pendla varje dag. Caffe Latte och musik på hög nivå, eller ett telefonsamtal på 20min. Det fungerar bra.

• Solstrålen 82

Alegra skrev 2009-01-21 16:14:54 följande:

Jag pendlar till Malmö med bil. Har gjort det i snart 4 år och det fungerar bra, men helt klart skulle jag ju vilja ha ett jobb dit det bara tar 5 minuter att cykla.Är i precis samma situation som du. Flyttade hit pga kärlek. Jobb som jag stormtrivs med i Malmö, och inte hittat något alternativ här uppe.Åker endast tåg i nödfall då jag tycker det tar för mycket av min fritid. Men jag skulle kunna tänka mig att göra det nu på vintern när det är så dåligt väder.
    Ok låter bra att ha ett sånt jobb som du trivs med! Jobbar du dagtid?
  • Solstrålen 82

Vallivetu skrev 2009-01-21 16:22:10 följande:

Jag pendlar mellan Kristianstad och Lund. Inte varje dag dock, studerar så det blir ju 3-4dagar i veckan. Fungerar hur bra som helst. Kör själv då vi har barn på dagis och vill inte att de ska vara där längre än absolut nödvändigt. Det enda negativa är ju bensinpriset. hade det varit gratis eller billigt hade jag inte haft något emot att pendla varje dag. Caffe Latte och musik på hög nivå, eller ett telefonsamtal på 20min. Det fungerar bra.
    Skönt och slippa pendla varje dag. Vilka tider brukar du åka då? De dagar du kör.
  • Vallivetu

Det varierar, när vi har förmiddagsföreläsning så kör jag hemifrån vid 7:45. Annars blir det vid 10:30. Sen har vi ca tre timmars föreläsning. Ibland grupparbeten och då blir det ju längre dagar.

• Alegra

Jag har kontorstider, börjar 8 varje dag. När jag slutar varierar - beror på vad jag har inbokat.

Har du börjat jobba i Malmö?

• Solstrålen 82

Alegra skrev 2009-01-25 15:55:39 följande:

Jag har kontorstider, börjar 8 varje dag. När jag slutar varierar - beror på vad jag har inbokat.Har du börjat jobba i Malmö?
    Nej inte än, ska börja i mitten av mars för jag tog lite ledigt för att åka till Thailand först :) Men jag har med kontorstider, börjar 8 och brukar normalt sluta vid 16.30. Jobbar du inne i stan?
  • Alegra

Låter skönt med Thailand, vi åker själva till Singapore och Bali i nästa vecka.

Nej, jobbar ute i ett Industriområde

Svar på tråden Fler som pendlar mellan Kristianstad och Malmö?