-
-
Svar på tråden Present till nybliven mamma!
-
Oj,vad tokigt det blev.
Frågan var om nån har ett förslag på vad man kan köpa till den nyblivna mamman efter en lång graviditet en hemsk förlossning och en tuff start hemma.
Skulle så gärna vilja uppmuntra henne och inte bara ge presenter till lille bebben. -
I så fall ska du väl ge henne något personligt som just hon tycker om.
-
Laga god mat i lådor som hon kan frysa ner och ta fram när hon ska äta? Är rätt drygt att ställa sig och laga mat när man har en nyfödd bebis. Jag hade också en hemsk förlossning, och en tuff start efter. Färdiglagad mat hade varit väldigt uppskattat av mig.
-
Tack! Bra ide.
-
Ja! Några goda matlådor! Paj?
Kanske en kasse (;o) Hembakta Bullar?!... -
En massagebehandling....
-
spa kit
massage
smycke -
Mat, fika och sånt tycker jag också. Men, även gott te, pocketbok, varma tofflor, gosig tröja, hudkräm (ögonkräm) eller gör som min kompis gjorde. Hon kom hem till mig och städade. :)
-
Presentkort till frissan
-
Matlådor är en superidé!
Spagrejer och massage och sånt är knixigt, eftersom man knappt har nån ork/tid/lust till sånt och många ändå inte vill släppa barnet så länge som en sån behandling tar. Det är svårt att slappna av när man oroar sig för bebisen och brösten värker för att man inte ammat på en timme. Dessutom får man ju inte bada på flera veckor efter en förlossning. Sånt hade jag skippat de första månaderna.
En grej du kan köpa är en vacker skrivbok, där hon kan skriva ner tankar och sånt som händer med barnet. Framför allt om hon har haft det tufft kan det vara ett sätt att bearbeta och minnas. PaperBlank finns på tex Akademibokhandeln och gör jättefina, lyxiga skrivböcker. -
oh, tack för alla fina förslag.
-
Namnsmycke med barnets namn =)
-
Några timmars sömn utan att bli störd är en snäll gest då får mamman chansen att sova och barnet får komma ut på en promenad med vagnen
Något jag hade uppskattat enormt mycket
-
Min vännina kom upp till mig efter hemsk förlossning och asjobbig graviditet med en korg full av olika spa-grejjer, skönhetsprodukter och presentkort på massage och ansiktsbehandling. Jag blev så glad att jag grät i två timmar! Det kändes så skönt att någon tänkte på MIG oxå, inte bara på den nyfödda.
-
Jag fick ett enkelt silverhalsband med ett hjärta i av min bästa vän....blev så jätteglad. Det är ju något bestående som alltid kommer att påminna mig om hennes stöttning