Hur länge löper en tik?
Ja, som frågan lyder :)
Läste runt lite på internet och såg runt 22 dagar? Stämmer verkligen det?
Tiken våran började löpa den 25 december.
Tacksam för svar :)
Ja, som frågan lyder :)
Läste runt lite på internet och såg runt 22 dagar? Stämmer verkligen det?
Tiken våran började löpa den 25 december.
Tacksam för svar :)
det stämmer min tik löper ca 3,5 vecka
Japp det stämmer, har själv en löptik hemma nu. Det är inte kul hon vägrar ha tikskydd.
jag blir galen på våran hon är i höglöp o vaktar ytterdörr rymmer till grannen om hon råkar komma ut gnäller o håller på .... usch stackars hund!
Okej :)
Nja här hemma är det inte heller så kul! Första gången hon löper så det är väldigt nytt för henne.
Hon tar av sig tikskyddet och drar sig under bordet med flit för att det ska fara av!
Det vart ett väldans projekt för oss, haha.
Var nere i sthlm då hon började löpa,hade inge tikskydd eller någonting. Allting var stängt.
Och så hade vi en resa på 65 mil framför oss. Trevligt värre:P
Ja våran har blivit lite bångstyrig med.
Gick på stan med henne och hon drog efter ALLA hundar. Vilket hon aldrig brukar göra.
Stackarna, vad det ska gå runt i huvudet på dom.
var vaksam på att det blir "kåtare" ju längre in i löpet dom är. Trots att dom bara blöder lite, så håll koll på henne och inga herrbesök. Lycka till.
Vid vilken ålder börjar de löpa? Jag har en golden på7mån.
Tikarna löper olika länge, men i regel ca 20 dagar. Men de behöver inte blöda för att vara mottagliga för att bli med valp Så ha lite koll en tid efter oxå... Mina tikar har börjat löpt vid 8-9 månader.
Min hund blöder knappt nåt, eller så är hon extremt duktig på att hålla rent efter sig.
Så jag hade ingen aning om det, lämpade av henne hos hundvakten för 2 år sen.. och 8 veckor efter det kom det en liten valp. .
*oooppps, det hände en olycka här* sa min kompis när hon ringde.
Mirris skrev 2008-12-29 13:48:32 följande:
hur märker man att de löper om man inte ser blod? efter första löpningen när kommer löpningen nästa gång då? kan de bli med valpar vid 7mån?
Min tik blir 11 månader i januari & hon löper för första gången nu... (fick blod på mina byxor när jag höll henne i knät nu i morse). Hon är åxå helt knäpp just nu... skäller åt allting, väldigt rymningsbenägen, äter knappt nånting...
man brukar kunna se på vulvan att den blir lite svullen innan och under löpet. kan ju vara svårt att se med långhåriga hundar då =)