• Anonym (sambon)

dataspelsmissbruk. finns det hjälp att få?

denna tråden har kanske inte kommit rätt. den skulle kanske kunna ligga under relationsproblem. men iaf så undrar jag vad det finns för hjälp att få. Min sambo sitter många timmar om dagen och spelar onlinespel. jag och vår dotter blir lidande. han går inte upp för tio någonsin. han sover ibland till tolv på dagarna och blir sur om jag försöker väcka honom. sen sitter han framför datorn hela dagarna. och blir arg på mig om jag ber om hjälp med vår dotter, om jag ber honom umgås med oss eller komma och äta middag med oss. Nu har det börjat komma fram mera obehagliga bettenden från hans sida. han har börjat slå datorskrämen nu när saker inte går som han vill. Om vi bråkar så ber han mig att slå honom. vilket jag aldrig skulle få för mig. Vår dotter blir rädd när han slår i skärmen. Finns det någon hjälp för honom? för oss? annars vill inte jag leva med honom tror jag.

• Svar på tråden dataspelsmissbruk. finns det hjälp att få?
  • Anonym (sambon)

finns det verkligen ingen hjälp att få? ingen som har något tips?

• weijnblad

Hej. läs mitt senaste inlägg på min blogg www.michaelaweijnblad.blogg.se Där har jag skrivit om hur jag tycker att det är o leva ihop med en databeroende. Om du behöver prata o så, är det bara o kontakta mig. Jag har inga barn, men jag vet hur det är att leva själv även fast man inte gör det.

• Anonym

heej!!
    Jag har en liknande sambo hemma men han spelar med kompisar...
    så jag vet vad han gör...
    Men det finns ett företag som heter gameover sök dig till dem!! om du behöver hjälp... lycka till!!

• weijnblad

Han spelar Call of duty lr vad det nu heter. det spelar han mest. Jag får nog göra det, måste tänka lite o så över allt. tack så jätte mycket, hur går det med din kille?

• Anonym
    Svar på #8
    joo det går bra tror jag... men det blir många timmar vet inte varför det e så kul att sitta där så många timmar
  • weijnblad

jag förstår inte det heller, jag får ont i huvudet av att sitta för länge vid datorn och sysslolös

• Anonym
    Svar på #10
    joo det blir jag oxå... finns ju annat att göra
    men det verkar inte förstå det..
  • weijnblad

Det ända som finns i deras värld är datorn. Den riktiga världen existerar inte längre tyvärr

• Cinza

Ibland kan man få hjälp av föreningar mot "vanligt" spelberoende. På de spelberoendes förening i göteborg vet jag att det går folk som har dataspelsberoende. De hjälper även anhöriga.

Svar på tråden dataspelsmissbruk. finns det hjälp att få?