• sassus

Tips på god sallad eller annat tillbehör till fläskfilé och potatisgratäng

Jag har fått idétorka. Vad ska ni har för smarrigt tillbehör till nyårsmaten?

• Svar på tråden Tips på god sallad eller annat tillbehör till fläskfilé och potatisgratäng
  • lovemyboys

En god sallad med det vanliga + melon  å massa fetaost, och en smarrig aioli!!

Familjen KALOW....min alles egen..
  • emeliesmamma

färska stekta champinjoner med lite vitlök, salt och peppar i är något som är jätte gott.

• h8him

Ugnsrostade grönsaker, kokta (från påse) herrgårdsgrönsaker, grekisk sallad med fetaost, vanlig (tråkig) grönsallad med paprika, tomat, gurka, julienne.... det finns så många alternativ, vad passar er smak?

• Lyktan

Vitlöks bröd

Sallad med vinäger

Sånna där pinnar som smakar trä

snittar och tandpetare

små chicken crisp och äta med pinne

martini med oliv  

• sassus

Tack för alla tips. Svamp äter jag inte så det går tyvärr bort. Tomat- och löksallad älskar jag, men en av oss äter inte lök så det är ju inte heller så bra. Har hittat ett recept på en mangosalsa som låter god, kanske blir det den. Kanske lite haricoverte också. Har ni nåt tips på hur man kan tillaga de på nåt smaskigt vis?

• sassus

h8him skrev 2008-12-28 21:16:53 följande:

Ugnsrostade grönsaker, kokta (från påse) herrgårdsgrönsaker, grekisk sallad med fetaost, vanlig (tråkig) grönsallad med paprika, tomat, gurka, julienne.... det finns så många alternativ, vad passar er smak?
    Får jag fråga vad julienne är?
  • Lyktan

haha, nu skrev du två ord som är mig främmande.. jag har lärt mig allt själv, så sånna där fina ord har jag inte hört talas om
    Hoppas någon kock läser detta då

Lycka till iaf, gott nytt år 2009

• Gul13

sassus skrev 2008-12-28 22:08:47 följande:

h8him skrev 2008-12-28 21:16:53 följande:
    Får jag fråga vad julienne är?
    Tunt tunt skurna grönsaker.
  • Marsbaby

haricourt verte, sparris, stekta tomater (och vitlöskfrästa champinjoner men det gillade du ju inte

Svar på tråden Tips på god sallad eller annat tillbehör till fläskfilé och potatisgratäng