• tjötas

Är det någon här som kört eller ska köra Stahremetoden (gå ner i vikt med KBT)?

Jag har anmält mig och betalat avgiften för den webbaserade kursen som börjar inom kort (www.stahremetoden.se. Nån mer?!

• Svar på tråden Är det någon här som kört eller ska köra Stahremetoden (gå ner i vikt med KBT)?
  • Lincon

har aldrig hört talas om det faktiskt, hoppas att det är seriöst och inte bara bluff och båg som vill åt dina pengar!

• Saras  mamma

jag har hört via min dietist på vc om metoden.
    fast här kan man gå 10-veckors kurs på vc. 2,5 tim/veckan + mycket "hemarbete" det är två dietister + 1st beteendevetare och en hälsocoach som håller i kursen.
    jag skulle börjat i jan men tyvärr fått förhinder så det blir nästa omgång istället.men vad jag förstått de som gick kursen före jul har det gått bra för.

Lycka till!!!

• tjötas

Lincon skrev 2008-12-29 15:24:26 följande:

har aldrig hört talas om det faktiskt, hoppas att det är seriöst och inte bara bluff och båg som vill åt dina pengar!
    Närå, inget bluff och båg. Absolut bästa är väl att gå live-kurs via vårdcentralen men det finns såklart inte i alla städer. Inte särskilt dyrt heller, ca 500 kr för kursen på dvd med kursmaterial och feedback via mail på arbetsuppgifterna.

Handlar inte om ytterligare en metod för hur man ska äta, vilken sorts mat osv utan att med hjälp av kognitiv beteendeterapi förstå de mekanismer som leder till felaktigt ätande och överätande och sedan jobba med dem. väldigt bra om man, som jag, har ett stört ätbeteende. Jag vet redan exakt HUR man bör äta, det vet nog väldigt många överviktiga egentligen.
  • tjötas

Saras mamma skrev 2008-12-29 16:22:57 följande:

jag har hört via min dietist på vc om metoden. fast här kan man gå 10-veckors kurs på vc. 2,5 tim/veckan + mycket "hemarbete" det är två dietister + 1st beteendevetare och en hälsocoach som håller i kursen. jag skulle börjat i jan men tyvärr fått förhinder så det blir nästa omgång istället.men vad jag förstått de som gick kursen före jul har det gått bra för. Lycka till!!!
    hade såklart gärna gått "på riktigt" men det finns inte på min ort än.
Svar på tråden Är det någon här som kört eller ska köra Stahremetoden (gå ner i vikt med KBT)?