• RuNdOmMaGeN

Hur länge kan barnet sitta i åkpåse?

Hur länge brukar barnen sitta i åkpåse? Min dotter är 14 månader. Funderar på att köpa ny åkpåse, men nästa vinter kanske hon är för gammal för att sitta i sån? Hur har ni till era tvååringar?

• Svar på tråden Hur länge kan barnet sitta i åkpåse?
  • Mother of 5

Har inte haft åkpåse på mina tvååringar...

Mina barn är nu 4, 2 och 1.
    1-åringen (fyller idag faktiskt) har jag inte heller åkpåse till. Han har overall och filt vid behov.

• RuNdOmMaGeN
    Mother of 5 skrev 2008-12-28 22:27:53 följande:
    Har inte haft åkpåse på mina tvååringar...Mina barn är nu 4, 2 och 1.1-åringen (fyller idag faktiskt) har jag inte heller åkpåse till. Han har overall och filt vid behov.
    Okej. Då är det nog onödigt att köpa en ny nu. Men det ser ju så skönt ut! =)

Grattis till ettåringen!
  • Lundby87

då hade jag kört på fårpläd och filt vid 2. min tös är 15 månader nu

• Annamaja

Ja kommer i alla fall ha det till min dotter som blir 2 år nästa år. Mina 2 större barn har i princip haft åkpåse tills dom slutade åka vagn. Men det beror väl kanske på vart i landet man bor, men jag bor ju lite mer i norrland så här behövs åkpåse

• Annamaja

kan tillägga att jag har själv tänkt köpa en ny åkpåse till min dotter.

• Mother of 5

Jag har inte tyckt att det behövts här...
    Och visst ser det skönt ut. Och jag tycker ju du kan ha åkpåse sålänge barnet verkar trivas med det.

Mina har en tendens att bli gnälliga om dom inte kan röra sig m benen.

• RuNdOmMaGeN

Annamaja skrev 2008-12-28 22:34:04 följande:

kan tillägga att jag har själv tänkt köpa en ny åkpåse till min dotter.
    Vi bor i dalarna. Kan vara ganska kallt! Kan ju iof köpa en ny och så sparar vi den till framtida syskon. Har nämligen köpt en ny vagn så nu ska vi sälja brion med tillhörande åkpåse. =)
  • Busbellan

Jag hade egentligen inte tänkt använda åkpåse till dottern nu i vinter, hon är 17 mån.
    Men eftersom hon alltid vägrar ta på sig overallen och bara vill ha jacka när vi ska lämna storebror på dagis så får hon sitta i åkpåsen istället

Mamma till Nora, August och Ella
  • Sanda

Min 20 månaders är för stor för åkpåsen nu. hon är lång, närmare 90cm. Men min granne köpte en ny åkpåse på intersport. Kostade 300kr och var liksom som en minisovsäck. Så den är större än en åkpåse men ändå liten så den passar i vagn. VÄldigt smart!! Jag har dock syskonvagn fortfarande. Storebror är bara ett år äldre så får inte plats med åkpåse mer.

Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • Annamaja

RuNdOmMaGeN skrev 2008-12-28 22:36:59 följande:

Annamaja skrev 2008-12-28 22:34:04 följande:
    Vi bor i dalarna. Kan vara ganska kallt! Kan ju iof köpa en ny och så sparar vi den till framtida syskon. Har nämligen köpt en ny vagn så nu ska vi sälja brion med tillhörande åkpåse. =)
    Men då hade jag nog köpt en ny åkpåse. Det finns ju dom som inte är allt för dyra
  • RuNdOmMaGeN

Annamaja skrev 2008-12-28 22:45:25 följande:

RuNdOmMaGeN skrev 2008-12-28 22:36:59 följande:
    Men då hade jag nog köpt en ny åkpåse. Det finns ju dom som inte är allt för dyra
    Ja, jag ska nog kolla begagnat. Har köpt en UJ från 07 så då måste jag ha något snyggt i den. =)

Tack för alla svar!
  • elvinaOstefan

Vi har åkpåse till vår 13månaders son, och kan användas länge till (han är 86cm lång). Har sett att det finns extra långa, för äldre barn. Min är en fårskinnspåse som har hel dragkedja, kan alltså ta av överdelen och använde underdelen som sittdel. Perfekt att ha till våren när det blir varmare och till nästa vinter kan man ha den som sittdel och en filt vid mehov eller vindskydd.

Devin, det finaste vi har ♥
  • RuNdOmMaGeN

elvinaOstefan skrev 2008-12-28 22:51:31 följande:

Vi har åkpåse till vår 13månaders son, och kan användas länge till (han är 86cm lång). Har sett att det finns extra långa, för äldre barn. Min är en fårskinnspåse som har hel dragkedja, kan alltså ta av överdelen och använde underdelen som sittdel. Perfekt att ha till våren när det blir varmare och till nästa vinter kan man ha den som sittdel och en filt vid mehov eller vindskydd.
    Ja, min tjej är liten. 14 månader och har strl 74 nu. Så nog borde hon kunna ha en åkpåse nästa vinter också. Men det är ju inte säkert att hon vill sitta i en sån.. Men som sagt, annars så blir den ju använd av syskon så småningom.
  • krypet fem

Vi bytte från bebis-åkpåsen till en barnsovsäck. I den får min 3-åring gott o väl plats. Inte för att han åker vagn nåt mer, men den är ju bra i pulkan/skoterkälken också. Tycker man den är ful så funkar det utmärkt att tråckla på nåt snyggt tyg, så att den matchar vagnen.

• Busbellan

Jag tycker det är ganska gott om plats i vår åkpåse. Dottern är ca 83 cm lång och hon skulle kunna få plats länge till

Mamma till Nora, August och Ella
  • elvinaOstefan
    RuNdOmMaGeN skrev 2008-12-28 22:54:12 följande:
    elvinaOstefan skrev 2008-12-28 22:51:31 följande: Ja, min tjej är liten. 14 månader och har strl 74 nu. Så nog borde hon kunna ha en åkpåse nästa vinter också. Men det är ju inte säkert att hon vill sitta i en sån.. Men som sagt, annars så blir den ju använd av syskon så småningom.
    Ja men då borde det ju allt gå! :)
    Jag tror inte hon kommer tänka så mycket på att hon sitter i en åkpåse, min son som alltid ska vara rebell, brydde sig inte. Om inte annat så vänjer dom sig. Tyckte det va toppen i höstas att bara ta på jacka och ner i åkpåsen när man skulle ut till när ica, kort promenad osv. behövde varken böka med overall eller skor :) Lika så blir det till våren.
    Devin, det finaste vi har ♥
  • Madge

Så länge barnet vill sitta i den skulle jag vilja säga... Dottern är snart 17 månader och hon vill då rakt inte sitta i åkpåse.

Eftersom hon inte riktigt går ännu är vi lite vagnsberoende. Det är ju så himla smidigt med åkpåse när man ska korta ärenden...

Svar på tråden Hur länge kan barnet sitta i åkpåse?