• Mindy3

vilken rumpsalva att ha hemma innan?

Det finns så många olika salvor/puder, vill veta om ni rekomenderar salva eller baby-puder till rumpan på nyfödda, och även namnet på den sorten ni tror är bra?. skriv gärna vad ni har för typ av olja/champo när ni badar barnen med(: vill inte köpa hem dåliga grejer:/

• Svar på tråden vilken rumpsalva att ha hemma innan?
  • Mamasnest

Inotyol, helt klart! Jag har provat alla men ingen är i närheten så bra. Den håller fukt ute och läker supersnabbt.

Trebarnsmamma på heltid
  • Jenny26

Zinksalva från tex Natusan eller baby.puder DIALON, superbra båda två

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • mogreta

Weledas babysalva är ett mirakel!

• strojes

Inotyol att smörja röda rumpor med är den klart bästa.
    Vi använder vanlig rapsolja (kallpressad) köpt på ica när vi badar våra bebisar. Inga onödiga tillsatser och annat. Och betydligt billigare i längden än babyoljor.
    Puder har vi aldrig använt, känns helt onödigt.
    Till torr hud använder vi Locobase Repair. Men även här går det att använda vanlig rapsolja för att komma ifrån alla icke naturliga ämnen på bebishuden.

• Mamasnest

Jag tycker att allt annat är Inotyol funkar om barnet bara är lite rött i rumpan, är det illrött är det bara Inotyol som funkar.

Trebarnsmamma på heltid
  • mamalo

bepanthen från apoteket funkar på röda rumpor, torra kinder osv och är dryg och inte särskilt dyr (49kr). En bra alltiallo salva tycker jag, dessutom stinker den inte som somliga salvor gör...

• Mamasnest

Idomin innehåller jordnötsolja, och visst ska man väl hålla små barn borta från sånt pga allergi-risk?!

Trebarnsmamma på heltid
  • Mindy3
    Svar på #5
    okej, vadå är det typ "onödigt" att använda inotyol om barnet inte är jätte röd? de kan väl inte skada ändå?.
  • Mindy3
    Svar på #4
    okej(: köper ni sån rapsolja på matavdelningen?? :/
Svar på tråden vilken rumpsalva att ha hemma innan?