Dolt nummer - varför har du det?
Bara en stilla undran varför man har dolt telefonnr? Har full förståelse för att en del har det som blir terroriserade, men alla som har dolt nummer har väl inte drabbats av ett sånt elände hoppas jag.
Bara en stilla undran varför man har dolt telefonnr? Har full förståelse för att en del har det som blir terroriserade, men alla som har dolt nummer har väl inte drabbats av ett sånt elände hoppas jag.
Jag har dolt mobilnr för att jag jobbar som lärare och inte vill att mina elevers föräldrar ska kunna ringa mig när som helst.
Hemnummret är inte dolt, men jag har funderat på hur jag ska göra med det. Nu fungerar det bra och föräldrarna jag har nu ringer mig bara på jobbet, när jag har arbetstid. Men om det skulle börja ringa hemma i tid och otid så skulle jag inte tveka att byta nummer och ha det dolt.
På vår skolan lämnar vi inte längre ut våra hemnummer till föräldrarna, utan de får söka oss på jobbet eller maila.
Jag har en gång haft en klass med mycket bekymmer där jag fick ta emot många sena samtal hem. Det är inget roligt när man har gått in i sin privataroll och kanske sitter och äter mat, umgås med familjen eller vänner eller kasnke rent av har gått och lagt sig.
Har dessutom blivit utsatt för en del busringningar av elever, inget farligt visserligen men jobbigt då det väckte barnen.
Ja, ja så här tänker iallafall jag.
Det finns många knäppgökar. När jag var liten hade vi hemligt nummer för att pappa jobbade med att godkänna och underkänna lån på en firma. Ibland var det de som inte blev bevuíljade lån som ringde och terroriserade, ibland de som inte kunde betala av sina lån. Och oavsett vilket så var det så klart pappas fel eftersom han bestämde om de fick lån eller ej
Om ekonomer får sånna knäppgökar efter sig, vad får då läkare, poliser, politiker, reportrar mm mm.