• LovelyMeLovelyYou

Kattens nos

Ska kattens nos vara fuktig eller torr? Styvsonen frågade men jag vet inte riktigt vilket...

• Svar på tråden Kattens nos
  • Fru U

På mina katter har jag märkt att det beror på deras sinnestillstånd men oftast är nosen ganska torr

Färgen på nosen kan också ändras tex om de är stressade eller exalterade (i varje fall om de har rosa nosar som två av mina har)

Svaren bor i hjärtat
  • Garageänkan

Det är olika, ibland är de torra och varma och ibland blöta och kalla. Kanske finns om man orkar googla på det?

• LovelyMeLovelyYou

Mina katter är olika... Min svarta dam som ligger och myser jämte mig är fuktig just nu, men brukar vara ganska torr.

Min mysigaste och gosigaste katt är nästan jämt fuktig om nosen och min gråa som är lite nervig/kelen/busig är oftast torr.

Men då finns det inget den borde vara då?

Styvsonen ville ha det till att den svarta katten var sjuk... Tror dte var för att hennes nos var torr, men det har den ju nästan jämt varit.

• LovelyMeLovelyYou

Garageänkan skrev 2008-12-29 00:41:06 följande:

Det är olika, ibland är de torra och varma och ibland blöta och kalla. Kanske finns om man orkar googla på det?
    Kanske dte men det känns jobbigt...
  • Trisse78

Kan ingenting om katter får jag väl erkänna, men jag har alltid trott att det berott på katten fryser eller är varm.

Jag har trott att den försöker kyla ner sig när nosen är fuktig
    och behålla värmen när nosen är torr.

Men som sagt jag kan ingenting om katter

Svar på tråden Kattens nos