vilka flingor är nyttigast till barn
Mina barn älskar flingor men jag vill veta vilka som är minst socker i och vilka som är nyttigast, vilka ger du till dina barn
Mina barn älskar flingor men jag vill veta vilka som är minst socker i och vilka som är nyttigast, vilka ger du till dina barn
Vet inte vilka det är minst socker i, men Havrefras är det lite socker i (rekommenderas av dietister) och det är dom enda flingorna som finns här hemma.
Just nu har jag nestles multi cheerios med fullkorn hur är det med dom
Per 100 gram står det att det är 21,7 gram socker arter,jag tycker att det är runt 20gram socker på allt om inte ännu mera
Vi gör egen müsli hemma, tex råg/havreflingor, russin/torkad frukt, hackade nötter av olika slag, solrosfrön, linfrön, kli. Då vet jag att det innehåller några tillsatser eller onödigt socker.
En femtedel socker i nåt man stoppar i barnen till frukost är egentligen helt sjukt, speciellt som flingorna i reklamen utges för att vara nyttiga (fullkorn..). Jag menar inte att du gör fel, snarare att det är samma sak vilket flingpaket du än tittar på!
vi brukar bryta hårt bröd i bitar och ha i filmjölken, faktiskt jättegott. Så kan man skiva ner lite banan också..Inget socker eller konstiga tillsatser.
I Havrefras är det 13 gr sockerarter per 100 gram
Rice krispies och Änglamark cornflakes har bara en liten mängd socker i.
Frebaco Fullkornshjärtan är nu vårt nya havrefras! Inget tillsatt socker alls!