• LAA

Gravidyoga i Göteborg

Är det någon här som har några tips på gravidyoga i Göteborg? Jag har tidigare aldrig testat yoga, men är jättenyfiken. Jag funderar på Kristinedals Träningscenter, är det någon som gått där?

Vilken vecka är det lämpligt att man börjar?

• Svar på tråden Gravidyoga i Göteborg
  • Vinterbarnet

Jag kan varmast rekommendera Yogastudion som ligger över Prinsgatan (Linné) Jättenöjd. Vet egentligen inte vilken vecka de rekommenderar att man börjar, i min grupp var det väldigt blandat. Jag började vecka 30 , slutade i vecka 37. Var helt ok för mig, Jag har haft en jättebra graviditet. Kanske bättre börja tidigare om man har mkt foglossningar mm.

Kursen kostar 1200kr å gäller 8 gånger á 1,5 timme. (www.yogastudion.com)

Hoppas det kan va intressant!

• LAA

Tack för tipset! Prinsgatan är lite långt hemifrån (bor österut) så om möjligt vill jag nog hitta ett ställe lite närmare, men jag får se hur jag gör.

Hade du tränat yoga innan du började med gravidyoga?

• Vinterbarnet

Näe det var helt nytt för mig!
    Men e bra sugen på att fortsätta när barnet väl kommit! Älskade det! Va så väldigt avslappnande!!

De har även en yoga kurs för mamma-barn som man kan börja när barnet är ca 2-3månader som jag funderar på.

Kram

• LAA

Yogacentrum ligger mittemellan jobbet och hemmet, så det funkar bättre rent logistiskt. Men är det inte rätt dyrt? 1320 kr för 6 ggr? Jag har som sagt aldrig tränat yoga förut, yogakurser kanske alltid kostar så pass?

• DunderFrida

Kan varmt rekomendera yogacentrum och om du kan ska du skita i priset och bara njuta av att få en stund för dig själv. Jag tyckte det var bra för att en av gångerna kunde man ta med sig sin partner och då blev det ju lite som en miniprofylaxkurs och dom är ju jättedyra.

ha de gott

Svar på tråden Gravidyoga i Göteborg