Fåret i Tele2 reklamen
Min sambo sa att han läst i en tidning att det var någon som stödre sej på att fåret var svart.. Varför??
Min sambo sa att han läst i en tidning att det var någon som stödre sej på att fåret var svart.. Varför??
För att "personer som stör sig på allt" letar konstant saker att vara irriterade på. Fåret är svart, alltså är det rasistiskt att det är billigt och "annorlunda".
Haha! Han är ju så söt!
Fåret alltså
För att det var "rasisitiskt". Störtlöjligt!
Jag stör mig på fåret för att han är så satans irriterande
Knappast rasistiskt.
Att det är svart beror på att det finns något som kallas "att vara det svarta fåret" bland folk. Det betyder att man är annorlunda och ofta utstött.
DÄRFÖR är fåret svart...för att han är "det svarta fåret".
Doooooh!
Jag förstår hur han tänker.
Jag tycker att reklam _borde_ ge positiva associationer, vilket uttrycket "svarta fåret" inte ger.
Handlar inte så mycket om att störa sig på allt, bara en stilla undran hur de tänker, reklammakarna...
Ja fåret är så jävla irrenterande. Det hade han varit om han hade varit vit eller grå.
Han är ju stolt det där fåret. Han visar att det är okej att vara annorlunda. Han säger ju tex "hey YOU shut up" och sen så sjunger han "born to be sheep"...Alltså han är född som han är.
Nej jag tycker reklamen är gullig och genial!
ladyrosenfjoll skrev 2008-12-29 13:11:19 följande:
Äntligen har Tele 2 visat vad dom är - en samling fårskallar!
Inte konstigt att inget fungerar!!
haha..jag gillar fåret=) är så sött=)
Hahaha... Får på tele2.
Men då fattar jag lite bättre! Det var ju en bra tanke helt olik min! Tack för ändrad syn på reklammakaren.
Och tänker man efter var det dessutom riktigt fyndigt!
*skrattar fortfarande*
Hey, YOU shut up!
Snacka inte skit om Frank!