• kramgrisen

Fåret i Tele2 reklamen

Min sambo sa att han läst i en tidning att det var någon som stödre sej på att fåret var svart.. Varför??

• Svar på tråden Fåret i Tele2 reklamen
  • Nisseblubb

För att "personer som stör sig på allt" letar konstant saker att vara irriterade på. Fåret är svart, alltså är det rasistiskt att det är billigt och "annorlunda".

• SilentStar

För att det var "rasisitiskt". Störtlöjligt!

Jag stör mig på fåret för att han är så satans irriterande

• qattla

Knappast rasistiskt.

Att det är svart beror på att det finns något som kallas "att vara det svarta fåret" bland folk. Det betyder att man är annorlunda och ofta utstött.

DÄRFÖR är fåret svart...för att han är "det svarta fåret".

Doooooh!

• ladyrosenfjoll

Jag förstår hur han tänker.
    Jag tycker att reklam _borde_ ge positiva associationer, vilket uttrycket "svarta fåret" inte ger.
    Handlar inte så mycket om att störa sig på allt, bara en stilla undran hur de tänker, reklammakarna...

• Spicy Women

Ja fåret är så jävla irrenterande. Det hade han varit om han hade varit vit eller grå.

• qattla

Han är ju stolt det där fåret. Han visar att det är okej att vara annorlunda. Han säger ju tex "hey YOU shut up" och sen så sjunger han "born to be sheep"...Alltså han är född som han är.

Nej jag tycker reklamen är gullig och genial!

• TBS

ladyrosenfjoll skrev 2008-12-29 13:11:19 följande:

Jag förstår hur han tänker.Jag tycker att reklam _borde_ ge positiva associationer, vilket uttrycket "svarta fåret" inte ger.Handlar inte så mycket om att störa sig på allt, bara en stilla undran hur de tänker, reklammakarna...
    Jag tycker att budskapet var fint. Alla är vi ju "svarta får" i fel miljö.
    Det är inte "fåren" som ska byta färg, det är omgivningen som måste förstå att alla behövs någonstans.
    (Jag börjar dessutom ana att de faktiskt anställer livs levande får, på tele2)
  • LAV0LINA

Äntligen har Tele 2 visat vad dom är - en samling fårskallar!
    Inte konstigt att inget fungerar!!
    Räcka ut tungan

• ladyrosenfjoll

Hahaha... Får på tele2.

Men då fattar jag lite bättre! Det var ju en bra tanke helt olik min! Tack för ändrad syn på reklammakaren.

Och tänker man efter var det dessutom riktigt fyndigt!
    *skrattar fortfarande*

TBS skrev 2008-12-29 13:14:29 följande:
    ladyrosenfjoll skrev 2008-12-29 13:11:19 följande:
    Jag tycker att budskapet var fint. Alla är vi ju "svarta får" i fel miljö.Det är inte "fåren" som ska byta färg, det är omgivningen som måste förstå att alla behövs någonstans.(Jag börjar dessutom ana att de faktiskt anställer livs levande får, på tele2)
  • Zmoothie
    LAV0LINA skrev 2008-12-29 13:15:57 följande:
    Äntligen har Tele 2 visat vad dom är - en samling fårskallar! Inte konstigt att inget fungerar!!
      Precis min tanke varje gång jag ser den reklamen!
    qattla skrev 2008-12-29 13:13:35 följande:
    Han säger ju tex "hey YOU shut up" och sen så sjunger han "born to be sheep"...Alltså han är född som han är. Nej jag tycker reklamen är gullig och genial!
    Jag tycker tvärtom. Dessutom sjunger han "born to be cheap", inte sheep. Det låter inte likadant, även om en reklammakare med lite taskigt engelskt uttal uppenbarligen tyckte det.
    Is it bad that what she just said makes perfect sense to me?
  • idiblon yes

Hey, YOU shut up!

Note to self: Handsprit!
  • Samson Biceps

Snacka inte skit om Frank!

Svar på tråden Fåret i Tele2 reklamen