• bullemamman

ha micron i ett skåp

vet inte om jag är lite efter nu men jag har lite platsbrist i köket å vill kasta ut micron eftersom vi ändå bara använder den till att poppa popcorn i. men min sambo vägrar. en micro ska man ha. punkt slut!

men jag undrar. kan man stoppa in den i ett skåp? har sett det i tidningar å så men behöver den inte luft å så runt om sig?

• Svar på tråden ha micron i ett skåp
  • JA77

Jo, luft ska det vara, risk för brand.

• emeliasmamma

Vi har vår i skåpet ovanför kylen. Men det är ganska bra med plats bakom den så den kan växla luft.

• ladyrosenfjoll

Ja det kan man om man ser till att det finns god luftcirkulation annars är det inget jag rekommenderar.

• Jennisita

har också min vanför kylskåpet,, stort och rymligt skåp,, rymligt med luft!

• jenny99

vi har gömt micron i alla år i vårt skafferi högst upp.

Det har funkat toppen och är välanvänd.
    Uppåt finns det plats ca 4-6 cm max.
    Baktill kanske 4 cm.
    Sidan 6 cm.

Vissa säger att det är farligt,men jag har haft igång den massa gånger på max i 30 min utan att nåt hänt.I flera år.

• Malin och Micke

vi har våran micro i skafferiet. men viktigt är att det är luft runtom och bakom. sen att man inte stänger skåpsluckan när man använder micron.

• ladyrosenfjoll

Shit, det låter jobbigt.
    Men ni kanske inte är sådär pygmekorta som jag är, eller har ett "normal"högt kylskåp?
    Jag skulle iallafall bli skitirriterad om jag skulle behöva klättra på stegen varje gång.

Jennisita skrev 2008-12-29 13:40:23 följande:
    har också min vanför kylskåpet,, stort och rymligt skåp,, rymligt med luft!
  • ludenben

När vi bodde i den andra lägenheten hade inte vi diskmaskin under diskbänken. I det utrymmet hade vi micron. Håller med om att det är en skrymmande sak som bara tar plats. Sambon vill ha den, mig kvittar den. Så har ni ett sånt utrymme under diskbänkten, sätt den där på ett litet bord och sy ett litet drapperi för och TADAA, den är borta

• Warspirit
    Svar på #5
    Ja, jo men även om det säkerligen inte händer något, ska man aldrig ge sig fan på det. Men som alltid kan man inte springa och vara rädd för att något skall ske. Man gör en riskkalkyl på vad som kan händaa och överväger konsekvenserna och är de godtagbara, kör man.

Jag skulle dock inte sätta min micro i ett skåp. På jobbet har vi det, men det är på en helt annan plats och allvarligt talat bryr jag mig inte i vad jobbet gör då det inte kommer vara mitt fel om det börjar brinna, eller direkt drabba min familj.
    Hemma är en annan femma... Nej, det var inte meningen att rimma...
Svar på tråden ha micron i ett skåp