• asor1980

NGN som haft spricka i armen?

För ett tag sen snubblade jag ( jäkla badrumsmatta ) o tog emot m handen , sen efter d så hackade ja kål till förbannelse detta e väl snart en månad sen ( ja snubblade ) o ngn vecka sen hackandet, Nu har ja skit ont i handleden det strålar liksom ut i handen o upp i armen, e svullen från och til kan det vara en spricka tro?? O va gör man då?

• Svar på tråden NGN som haft spricka i armen?
  • Mirris

Ring rådgivningen eller din vårdcentral. du kanske behöver röntga armen!

• asor1980

mm jag vet, men ja tänkte bara höra först innan man hamnar i världens kö.. :o)

• Mummy

Har inte haft spricka i armen, men i benet. Vid en "vanlig" spricka brukar det inte göras så mycket. Men det kan vara bra att få det röntgat både nu och om en tid igen för att se så det läker som det ska

• asor1980

aha, va bra att d inte görs ngt!!! Va rädd att det skulle gipsas el ngt annat trams ( inte så lätt o gå runt o vara gipsad NU )!!!

• Mummy

Jag fick badage och kryckor för benet. Men är det en större spricka kan de behövas gips

• Smulan No1

Uhum...beroende på vart sprickan sitter, så brukar dom linda in halva armen i gips...

Tyvärr...

Råkade ut för en liten trappolycka förra året och fick en spricka neråt handleden...glad i hågen trodde jag att det gjorde man inget åt.
    Slutade med att hela nederarmen blev gipsad 4 veckor och sen träning hos sjukgymnast.
    Det är bättre att bryta armen än att få en spricka, för det är mer svårläkt..

Så ta inte ut lyckan i förskott vad du än gör.

Himla massa barn
  • asor1980

hmm kanske borde man uppsöka en läkare och röntga innan det går för lång tid!!!! :)

Tack för svaren

• Smulan No1
    asor1980 skrev 2008-12-29 15:05:25 följande:
    hmm kanske borde man uppsöka en läkare och röntga innan det går för lång tid!!!! :)Tack för svaren
    Ja det är nog att rekomendera...
    Min arm såg ut som en berg och dalbana mer eller mindre..
    Himla massa barn
  • Smulan No1

Risken är ju att ju längre du går utan att göra nåt åt det, så läker det fel, och då kan det bli en smärta du aldrig kan bli av med..

Himla massa barn
  • Garageänkan

Inte i armen men i revbenet. Det gick inte att laga men bandage och stillasittande länge typ.

• LAV0LINA

Kan hända det är en spricka, kolla upp det är mitt råd!
    Ramlade av en häst i 13-årsåldern och landade på handen. Var in till VC (inte akuten dock) för att kolla upp det några dagar senare eftersom jag hade så ont och läkaren vickade på handen och sa "ta en alvedon".
    Idag är jag rejält mycket svagare i vänster handled, finns knappt ens kraft för att lyfta en tom stekpanna...
    Jag tror jag fick en ordentlig spricka men det är antagligen för sent att göra nått åt det nu gissar jag (det hände ju för 12 år sedan).

Svar på tråden NGN som haft spricka i armen?