• Emelianfian

Vad är det som rinner??!

Känns som nått rinner ur mig hela tiden idag... inga mänger men nått är det... är i vecka 37+6 och bebis är fixerad oxå haft en konstig värk i magen. Så slog mig plötsligt något att det kanske är fostervatten?! men hur vanligt är det att läcka det?? Är det farligt att läcka?? Hur tar jag lättast reda på om det är fostervatten...? kan ju kanske vara vattniga flytningar med kanske... som jag läst att man kan få...
    Vad har fostervatten för färg i små mängder? Luktar det något? Räcker det med ett trosskydd för att se om det är det eller ej?

tack på förhand.

♥ Nellie o712o7 ♥ Lillebror i magen - BF o9o112 ♥
  • Svar på tråden Vad är det som rinner??!
  • Ankissen

Ring förlossningen och hör. Jag tror att man kan sätta i en binda i trosan och låta det rinna till den och sen kollar förlossningen vad det är.

Mamma till Elliot 051112 och Myggan bf 090421
  • trollmammsis

ja det kan absolut vara flytningar men OM dte är fostervatten så bör dte kollas upp. ring förlossningen och hör vad dom har för riktlinjer..

om du hukar dig ner eller böjer dig fram och sen tillbaka eller om du reser dig fort upp, kommer det mer då??  för är det vatten då läcker det liksom ut i olika rörelser..flytningar kommer ju liksom mer jämnt

• TittiBoppe

hmm det kan ju vara vattenavgång, du är ju ganska långt gången nu Vattnet brukar vara klart sen så luktar det lite som sperma ungefär vet inte hur jag ska förklara men det har en speciell doft. Tror inte att det är så ovanligt att man läcker lite grann heller. Ring din BM eller förlossningen så de kan kolla åt dig, lycka till!

Benjamin 12/2 -07 och lilla Fröt BF 10/5 -09
  • Emelianfian

Okej... jo det är väl därifrån man får bäst svar... men tänkte om man kanske kunde se på nått sätt hemma först för att vara mera säker... känns lite fånigt att fara iväg flera mil när man är osäker... vill bli mera övertygad själv lixom.

• kärlektillminaflickor

När jag var gravid så började det läcka lite ur mig i vecka 36 , det tog 5 sjuksköterskor och 3 läkare för att konctatera att det var fostervatten, då hade jag gått med det i en vecka.

• Emelianfian
    trollmammsis skrev 2008-12-29 16:11:15 följande:
    ja det kan absolut vara flytningar men OM dte är fostervatten så bör dte kollas upp. ring förlossningen och hör vad dom har för riktlinjer..om du hukar dig ner eller böjer dig fram och sen tillbaka eller om du reser dig fort upp, kommer det mer då??  för är det vatten då läcker det liksom ut i olika rörelser..flytningar kommer ju liksom mer jämnt
    Har inte tänkt på hur det kommer men det känns mest när jag sitter ner..då jag tänkt på det iaf... får testa de sakerna du skrev och så om det kommer mera då...
  • trollmammsis
    Emelianfian skrev 2008-12-29 16:13:53 följande:
    Okej... jo det är väl därifrån man får bäst svar... men tänkte om man kanske kunde se på nått sätt hemma först för att vara mera säker... känns lite fånigt att fara iväg flera mil när man är osäker... vill bli mera övertygad själv lixom.
    o det är det värt för är dom osäkra så gör dom ett ul och det är ju SÅ spännande varje gång, speciellt såhär långt gången
  • Emelianfian
    kärlektillminaflickor skrev 2008-12-29 16:14:22 följande:
    När jag var gravid så började det läcka lite ur mig i vecka 36 , det tog 5 sjuksköterskor och 3 läkare för att konctatera att det var fostervatten, då hade jag gått med det i en vecka.
    vad fick du göra då???
    TittiBoppe skrev 2008-12-29 16:13:08 följande:
    hmm det kan ju vara vattenavgång, du är ju ganska långt gången nu Vattnet brukar vara klart sen så luktar det lite som sperma ungefär vet inte hur jag ska förklara men det har en speciell doft. Tror inte att det är så ovanligt att man läcker lite grann heller. Ring din BM eller förlossningen så de kan kolla åt dig, lycka till!
    Jag ska till min BM imorgon så tänkte prata lite med henne och se vad hon säger... men är det farligt att läcka lite??
  • trollmammsis
    Emelianfian skrev 2008-12-29 16:15:14 följande:
    Har inte tänkt på hur det kommer men det känns mest när jag sitter ner..då jag tänkt på det iaf... får testa de sakerna du skrev och så om det kommer mera då...
    ja dte var så dom frågade mig men det är u 2 år sedan nu så dom kanske har bättre sätt att titta nu   på mig var det inte vatten men ett ul fick jag allt var i v 33 då
  • Emelianfian
    trollmammsis skrev 2008-12-29 16:15:45 följande:
    o det är det värt för är dom osäkra så gör dom ett ul och det är ju SÅ spännande varje gång, speciellt såhär långt gången
    Jo det är sant...
  • Emelianfian
    trollmammsis skrev 2008-12-29 16:16:49 följande:
    ja dte var så dom frågade mig men det är u 2 år sedan nu så dom kanske har bättre sätt att titta nu   på mig var det inte vatten men ett ul fick jag allt var i v 33 då
    Hehe såhär sent ser man ju inte så mycket vad det föreställer.. ett ben där och en arm där :) men lika mysigt för det visserligen.
  • TittiBoppe
    Emelianfian skrev 2008-12-29 16:16:25 följande:
    Jag ska till min BM imorgon så tänkte prata lite med henne och se vad hon säger... men är det farligt att läcka lite??
    Tror inte att det är farligt om det är pyttelite.. men det beror ju på om du har en "normal" mängd vatten från början. Vet en som har det och hon får gå på extra kontroller men annars vet jag inte vad man gör åt det. Det bildas ju nytt hela tiden, men det är nog bäst om du iaf ringer och frågar förlossningen. De kanske kan tala om ifall du kan vänta tills imorgon och höra vad din BM säger. Tycker du att det doftar nåt speciellt? Om det är färgat måste du åka in till förlossningen för då kan bebisen ha bajsat.. men det vet du väl redan
    Benjamin 12/2 -07 och lilla Fröt BF 10/5 -09
  • kärlektillminaflickor

Nej jag fick åka frma och tillbaka till förlossningen, och de kollade med sådan spekelum. Men de kunde inte säkert säga vad det var. Men när jag gått en vecka så träffa jag sista läkaren och hon sa att det var fostervatten, och att jag skulle inom 72 timmar ha min lilla dotter hos mig. tog mindre än 24 timmar efter att jag varit där. så var vår dotter ute!
    De sa till mig när jag ringde förlossningen första gången att jag skulle lägga en binda i trosorna och se hur mycket som kom, men det kom inte så mycket för mig utan bara jätte lite.
    Men fick åka in ändå, o ja sedan blev det ju fram och tillbaka i en veckas tid.

• trollmammsis

farligt och farligt att läcka, allt vatten får ju inte rinna ut så ÄR det fostervatten som läcker så gör dom ett ul för att se HUR mcyket vatten som finns kvar. ha man inte kommit igång själv inom nått dygn så brukar dom sätta igång en..för att vattnet ska liksom inte ta slut eftersom bebisen lever och andas ju I det

• lillamuan

ta på dig en binda avvakta och se efter en stund om bindan är blött. men jag tror det är som du kissar på dig gumman sorry

• lillamuan

asså jag var heeeelt säker på att mitt vatten höll på o sippra.. tvingade hem sambon från jobb och upp på förlossningen men TJI ASG jag var helt enkelt en pisselisa

min kompis satt vi datan när hon var höggravid och det började rinna sen rann de heeela tiden av o till o on åkte in och JAPPS pisselisa där med

Svar på tråden Vad är det som rinner??!