• Mareldsbarn

Tips på gåva till värdparet på Nyårasfton?

Vad brukar ni ta med er när ni går bort till folk på middag? Jag behöver tips!

Vi är bjudna till ett par som står för middag, alkohol och dylikt under hela kvällen. Vi blir ett lagom stort gäng. Vad sjutton ska vi ta med oss?

Något litet men ändå fint! Det är lite trist med en flaska vin och lite choklad känner vi.

Kom med tips och idéer!

• Svar på tråden Tips på gåva till värdparet på Nyårasfton?
  • Barbamamma74

Trist att ni tycker så om vin för det är det bästa jag vet att få!!
    Annorlunda flaskor o såna viner man inte skulle köpt själv tycker jag är superkul att få!!

har inga bra tips annars!!

• blommanigbg

Ok du tycker att det är trist med en flaska vin. Men det är alltid uppskattat. Speciellt när allt det andra dricks upp..
    Blommor är alltid uppskattat med.
    Någon sak är tveksamt. Då får ni nog veta vad de behöver och gillar för något och det är svårt att gissa här och nu.. Annars är det en stooor risk att grejen hamnar i förrådet...

• Fru annmi

Håller ju på vinflaska ,men...
    Lite förslag dårå
    Ljuslyckta
    Fruktkorg/annan fylld korg
    Blomma
    Servetter & Fina ljus inslaget såklart...
    Bra singelcd

??

• StrawberryDaquiri

Jag skulle köpa någon fin glasburk och lägga i något hemmagjort. Kakor, marmelad, tee eller skorpor. Så här i jultid kanske man inte har tid och stå och göra marmelad men man kan ju alltid fuska och köpa något på ica och byta ut burken mot en fin lite mer personlig! Eller varför inte några fina ostar och lite kex! :)

• Mareldsbarn

oj ni tänker så. SÅ har jag inte tänkt, kanske för att jag tidigare givit bort tråkiga vinflaskor för en 50-70 spänn

Men okej om jag skulle ge bort en flaska vin istället då. Vad har ni för tips kring det? roliga flaskor säger ni, roligt vin....hmmm....kan bli något av det också faktiskt men jag är dålig på smaker inom det området. Speciellt när det blir lite dyrare Vi siktar väl på max 200 kr.

• blommanigbg

Kom på en lite rolig sak ni kan ge bort. En stor bal toapapper. Med ett rött band om. Som ett paket. Hihihi..
    Något som alltid går åt...

• Barbamamma74

Det finns jättemånga viner i roliga/fina flaskor för hundralappen!!
    Jag tycker det är kul och gå o strosa bland hyllorna på systemet o bara chansa!! Sen om det är gott eller inte spelar mindre roll när man fått det Skämt åsido,man chansar sällan när man köper jälv och därför är det kul att få andra sorter o testa med ju!!

Mareldsbarn skrev 2008-12-29 17:11:12 följande:
    oj ni tänker så. SÅ har jag inte tänkt, kanske för att jag tidigare givit bort tråkiga vinflaskor för en 50-70 spänn Men okej om jag skulle ge bort en flaska vin istället då. Vad har ni för tips kring det? roliga flaskor säger ni, roligt vin....hmmm....kan bli något av det också faktiskt men jag är dålig på smaker inom det området. Speciellt när det blir lite dyrare Vi siktar väl på max 200 kr.
  • blommanigbg

Fats det förutsätter att värdparet har humor. Så för säkerhets skull ta med en flaska vin. Hihihi

• Mareldsbarn

Ja men det lät lite kul! Jag ska nog kika bland vinhyllorna imorgon! tack alla!

Blommanigbg; En bal med ett stort band om fick jag av ett par vänner! Jag är en kisslisa med liten blåsa Det var skoj! Tror däremot att detta är en lite mer finare tillställning. Jag själv känner inte paret så väl, det gör min sambo.

• Barbamamma74

Det är så sällan jag e på systemet,köper mest tysköl o tysk dunkvin men jag brukar gå dit när jag ska på partaj o behöver värdinnegåva!

Mareldsbarn skrev 2008-12-29 23:37:35 följande:
    Ja men det lät lite kul! Jag ska nog kika bland vinhyllorna imorgon! tack alla! Blommanigbg; En bal med ett stort band om fick jag av ett par vänner! Jag är en kisslisa med liten blåsa Det var skoj! Tror däremot att detta är en lite mer finare tillställning. Jag själv känner inte paret så väl, det gör min sambo.
Svar på tråden Tips på gåva till värdparet på Nyårasfton?