• Lady Bling

Ni som ansökt i december om studiemedel till vårterminen, har ni fått svar än om beslut från CSN?

Ansökte på nätet på CSN:s sida den 10:e december om studiemedel för studier på högskola.

På nätet står det att det tar i genomsnitt 3 dagar att få beslut om man ansöker på nätet.

När jag ringde samma dag sa dom att dom har ovanligt lite ansökningar just då så dom tyckte att om jag ansökte direkt på nätet så borde jag snabbt kunna få ett beslut.

Nu är det den 29:e, alltså har det gått bra mycket mer än 3 dagar.

Undrar därför om ni som ansökt på nätet om studiemedel (lån+ bidrag, osv) har fått svar redan eller om det är fler som inte fått svar ännu?

• Svar på tråden Ni som ansökt i december om studiemedel till vårterminen, har ni fått svar än om beslut från CSN?
  • JohannaMatt

Ja, fick svar för kanske en vecka sedan. Vår termin börjar idag så har varit inne o lämnat studieförsäkran idag också...

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • Tecken

TS, kunde du inte få besked via telefon?

• Lady Bling

Jag har kollat min CSN-sida med jämna mellanrum under tiden och det enda som står där är att dom mottagit min ansökan den 10:e och att dom ska ta hand om den så fort som möjligt, ungefär. Tänkte ringa idag, men då var telefontiden slut redan.

• jeawa

Jag fick mitt svar efter en eller två dagar..

• fruis

Jag fick också svar inom en vecka och sökte i december. Igår fixade jag en ändring av den godkända ansökan, får se hur lång tid det tar innan jag får svar på den.

• Elena87

Jag sökte den den 23 dec och fick svar dagen efter...

Så liten, men ändå så stor....
  • Lumut

ni som läst under höstterminen 08 o sökt om nytt bidrag för vt09 nu... när får ni första utbetalningen??
    25e januari lr så fortni lämnat studieförsäkran??

• HjärtatAlicia

Jag ansökte via mina sidor den 15/12 och har ännu inte fått svar. kommer inte fram på telefon och har mailat dom.. skolan börjar på måndag och jag vill ju hinna lämna in studieförsäkran med :S

Svar på tråden Ni som ansökt i december om studiemedel till vårterminen, har ni fått svar än om beslut från CSN?