• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säger du att dina barn inte får godis, men ger dom söta kakor och glass?
  • Evangeline72

Jag svarade "annat". Vår dotter får bara godis och kakor på helgerna. (godis endast på lördagen). Men om det är kalas eller fika någonstans så får hon givetvis en kaka också. Så vi är inte stenhårda. Däremot så får hon inga kakor eller glass vanliga vardagar då vi är hemma. Hon får goda frukter istället.

• lillvilda

jag har nog sagt att vår son inte får äta godis men han har fått glass och kakor. Men vi har varit restriktiva med kakor och glass men han har fått det ibland sen han blev 1 år, ex hans födelsedag. Han har dock fått en godispåse, tablettask osv.

• lillvilda

han har dock INTW fått en godispåse eller tablettask ska det stå förståss

• Saskia

Ja, det gör jag. På sommarn blir det mycket glass. Det är inte så farligt tycker jag.

• Esthery

Jag anser ju att godis är godis så ja jag har sagt att barnen inte får äta godis fast dom fick äta glass eller kakor ibland.

• En lyckans tår i månens sken

min son är iofs bara 8 månader

men han har inte fått smaka något sött såsom kakor, godis och glass och ska inte få göra det heller. det kommer av sig självt.

dessutom tycker jag det funkar utmärkt med banan och annan frukt som "godis"

• AEL

Nu har jag inga barn än så jag röstade inte.
    Kakor tycker jag inte är okej och kan jämställas med godis.
    Däremot så tycker jag att de kan få glass fast än det inte är lördag. Jag menar på sommaren äter ju alla glass hela tiden. Hellre en glass på stranden än en godispåse. Dessutom blir intaget mer kontrollerat om man tillsammans efter maten äter glass som efterätt än om man bara ger dom lite godis här och där.

• mapo51

Jag anser inte att kakor är godis, godis är godis, kakor är kakor och glass är glass.
    Så jag röstade på annat.
    Sonen är ett år (och några veckor)och fick i samband med sin ettårsdag äta mariekex och pepparkakor (gillade inte bullarna och tårtan).
    Sedan dess har han fått äta en halv pepparkaka eller ett halvt mariekex som "efterrätt" till mellanmålet om vi fikat hos hans mor- eller farföräldrar.

• nano

Annat:Ger inte min dotter godis men kakor/bullar och glass (vid enstaka tillfällen) men de räknar jag inte till godis men jag går inte runt och "skyltar" med att "min dotter äter inte godis.

Tror inte att hen 15 mån kan tugga i sig gelehallon och lakritsbåtar utan att sätta dessa i halsen så hela repliken tycker jag är himla onödig....

• Dino78

NU får min dotter godis men godis för mig är INTE bullar och kakor. Det är sötsaker men inte godis. För mig. Godis är sega råttor, gelehallon och winegum etc.

DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Säger du att dina barn inte får godis, men ger dom söta kakor och glass?