• Bebis sugen

Emmaljunga city cross eller cresent?

Kollade på vagnar idag.
    Det står mellan 2 st olika, antingen emmaljungas city cross eller cresent classic.

Någon som har några synpunkter?
    Eller andra val kanske?
    En lätt vagn som går att köra på grusvägar är vårt största krav.

• Svar på tråden Emmaljunga city cross eller cresent?
  • Hemlighet

Vi var in i dag och beställde en city cross med city korg.
    Har bekanta som har den och dom älskar den.
    Den går fram överallt och är lätt att lyfta i och ur bilen och snygg

Den andra vagnen har jag inte hört något alls om.

• Frezalo

Köpte en Knorr Nizza till tjejen förra året och den kommer användas även till den här lill*. Vi har promenerat säkerligen c:a 1 mil/dag och den funkar i snö och tö och grus. Kostade 2800:- sproilans ny, hitfraktad och klar.

Inhandlade en beg Twin City Cross -07 idag oxå, eftersom jag haft en Twin Cerox tidigare som jag var mycket nöjd med.

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • åttiofemma

Precis samma typ av vagnar som jag funderar på! MEN jag har bara känt på emmaljunga city cross av dom två...tycker den verkade väldigt bra. Hon i affären sa att många har sålt sina cresent-vagnar efter ett par månader. Hon visste inte varför...men så kanske hon sa så för att hon inte sålde just den vagnen.
    Har du känt på cresenten? ( oops, stavning?) Hur kändes den i jämförelse.

• Miss Lau

Jag provkörde båda dessa vagnar i butiken och tyckte att Crescentvagnen var betydligt tyngre och klumpigare att köra!

• åttiofemma
    Svar på #4
    hmm okej. Om den är tyngre så blir valet emmaljunga, iaf för min del. Vill har en hyfsat lätt vagn...dels p.g av att det kommer blir en del "in-och-ut-ur-bilen".
  • Miss Lau

åttiofemma- Jag tror inte att själva vagnen är så mycket tyngre i vikt. Men den kändes betydligt tyngre och klumpigare. Kanske en smaksak men jag skulle aldrig köpa en sån klump

• åttiofemma
    Svar på #6
    valmar- okej, men som du sa, om den nu känns tyngre, även om den i själva verket inte är det så vill man ju ändå har den "lättare". Kände på en utav babyproffsens egna vagn (grizzly tror jag det var). Den tung som bara den om man jämförde med emmaljunga cc. Hade inte riktigt med frågan att göra men ändå!!
  • Kotten82

Hej.
    Vi köpte en cresent classic till dottern när hon föddes maj -07. Den var toppen förutom att madrassen i hårdliften var tunn. Men det har det ju åtgärdat på de nya har jag sett. Plus att vagnar med fyra hjul är tunga att vända. Vårat chassi krångla lite med då vagnen drog snett. Tydligen pga att chassit går i kors på sidorna. De vagnar som har ett fyrkantigt chassi nertill drar tydligen inte snett.

Nu har vi en babytravel jogger och sålde cresent när dottern var ett halvår. Så här i efterhand ångrar jag att jag inte köpte joggern från början med liggkorg. Så himla smidig vagn. O vi har hund o går mycket på grusvägar o dylikt.

Lycka till.

• didda

Jag står själv i valet och kvalet mellan just dessa två vagnar. Var iväg och tittade och kände och klämde på båda igår kväll. För vår del blir det Crescent-vagnen, dels för att den är så sjukt snygg i off-white men också för att den är så mycket billigare än Emmaljunga (de rear ut-08 modellerna på Crescent där jag bor). Dessutom har ju Crescent fått höga betyg i flera olika tester, iofs har ju just de testerna inte provat smmaljunga cc så det är ju inte helt jämförbart. Jag provlyfte förresten båda och jag kan inte påstå att jag tyckte någon av dem var tung...

• Hayzel

Jag skulle rekomendera city crossen..har en med citykorg, och skulle inte vilja byta bort den!
    Har bytt vagnar ett par gånger och vill ej byta fler gånger, bästa modellen jag haft!
    Väldigt lätt vagn, + att det finns så mycket olika tillbehör till vagnen man kan köpa till eller byta så man tröttnar inte så fort på den!

Svar på tråden Emmaljunga city cross eller cresent?