• Underbara ungar

Vad rekomenderar Ni för bokklubb?

Googlade på barnbokklubbar o fick upp en himla massa... Blev lite vilsen!!

Är med i Bamses bokklubb till vår 3 åring. Han älskar det och blir jätteglad när boken kommer varje månad. Där är bok och ett spel eller en "leksak" med i varje paket.
    Nu är jag på jakt efter något åt vår dotter som är 16 månader. Hon blir avundsjuk när brorsan får grejer och hon inte får nått.
    Har varit med i goboken och gillade inte riktigt deras grejer....

Så vad finns det för skoj??

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • Svar på tråden Vad rekomenderar Ni för bokklubb?
  • Pumpalicious

till mindre barn: Goboken
    till äldre barn: barnens bokklubb

• Mar79ia

Vi är med i Nalle Puhs Babybokklubb.
    Man får 12 paket (säkert är det bara att gå ur när man vill det) med olika böcker och mjukisdjur. Böckerna är hur fina som helst och de är kanske inte åldersrelaterade för Oscar nu, 10 månader, men de kommer att räcka länge längre upp i åldrarna.
    Billiga böcker är det också tycker jag.

• Pumpalicious

är det BARA Nalle Puh böcker man får därifrån?

Mar79ia skrev 2009-01-09 20:56:33 följande:
    Vi är med i Nalle Puhs Babybokklubb. Man får 12 paket (säkert är det bara att gå ur när man vill det) med olika böcker och mjukisdjur. Böckerna är hur fina som helst och de är kanske inte åldersrelaterade för Oscar nu, 10 månader, men de kommer att räcka länge längre upp i åldrarna.Billiga böcker är det också tycker jag.
  • Mamma Paradox

Personligen tycker jag att det är smidigare och bättre att köpa de böcker man själv väljer från någon nätbokhandel, ex Adlibris.com. Bra priset och jättestort utbud!! Då handlar ja när jag vill å behöver inte bry mig om å komma ihåg att avbeställa eller så..

Go bokes böcker har aldrig varken jag eller min son gillat heller !!! "konstiga" böcker som är långt ifrån värda sitt pris tycker jag.. :-S Dock fortsätter hans mormor att prenumerera på dom, så vi har snart en hel garderobshylla full... :-S

• Mar79ia

Pumpalot skrev 2009-01-10 05:50:38 följande:

är det BARA Nalle Puh böcker man får därifrån?
    Ja, det är bara Nalle Puh böcker. Men det är olika böcker, inte bara berättelser, utan endel pyssel och sådär också. Som välkomstgåva får man en verkligen jättefin bok där man ska skriva om barnet i 1år framåt, med teckningar, föräldrarnas egna tankar osv.
  • livetlilla

Gå med i barnens bokklubb och köp de 2 paket böcker du måste köpa under det första året - köp sedan bara de paket du verkligen vill ha ifrån barnens bokklubb och köp resten av böckerna på adlibris, kanske lite fult att göra så men det blir bra mycket billigare!

• glasbubblan

Goboken är den i särklass sämsta bokklubben om man är på jakt efter kvalitetstexter. Nöjer man sig med jättedyra "leksaker" och dåligt rimmade pekböcker duger den kanske.

Vill man ha riktigt bra kvalité på de böcker man ger till sina barn så finns det bara en ordentligt etablerad bokklubb och det är Barnens bokklubb. Den har funnits i en herrans massa år, jag var med där när jag var barn. Underbara böcker, både för småbarn och stora!

• Reggio

Jag blev mycket besviken på Goboken. Håller med glasbubblan att det är riktigt dålig kvalitet på deras böcker. Jag har sagt det till dem gång på gång när de ringer, men de fortsätter ringa för att få mig som kund igen...

Vi är med i En bok för alla. Man får ett paket med flera böcker då och då till vettiga priser och bra innehåll. Jag tror att det var billigare förut, nu får de inte lika mycket statsstöd, tror jag. Men annars tror jag att vi skulle valt Barnens bokklubb. De har bra böcker!

• Åsa09

Jag kan rekommendera Barnens Bokklubb jag med. Jag gillar deras böcker. Brukar ta månadsboken - då upptäcker man nya böcker, som man kanske inte annars hade kommit på. Det står ganska mycket i medlemstidningen om böckerna, så man kan rätt väl se om det passar ens eget barn.

• ACA

Jag har hört att Kråkes bokklubb ska vara bra. Pedagogiska böcker anpassad efter ålder. Finns böcker från 1,5 år. Böckerna kommer visst oxå med någon premie månadsvis. Är det ingen som varit med där?

• glasbubblan

Jodå! Den är pedagogisk och bra. Ganska faktaspäckat och det är ju alltid trevligt. Böckerna för de mindre barnen är lättbegripliga och lätta för barn att begripa sig på. Sakerna man får till varje månad skulle jag kunna vara utan, för det är superkass kvalitet på det mesta man får. Jag som är språkfascist tycker väl att språket kunde vara aningen bättre, men pedagogiken i övrigt väger nästan upp det, tycker jag. Läser ändå inte allt innantill utan justerar språket, berättar och utvecklar där jag tycker att det behövs. Bra valmöjlighet också, det finns alternativa månadsböcker varje gång om man inte vill ha den som erbjuds. Bara att ändra på webben. Vet dock inte om det även gäller böckerna för småbarn, de är ju mycket färre.

ACA skrev 2009-01-28 13:24:34 följande:
    Jag har hört att Kråkes bokklubb ska vara bra. Pedagogiska böcker anpassad efter ålder. Finns böcker från 1,5 år. Böckerna kommer visst oxå med någon premie månadsvis. Är det ingen som varit med där?
  • Babe

Lilla svalan, inget köptvång, personlig service och bra böcker =)

• Babe

... goboken var inget för oss heller...

• Volbeat

Vi är med i barnens bokklubb, och tycker den är bra! På deras hemsida kan man också hitta leksaker.

• Zsarah

Jag har alltid hört bra om barnens bokklubb och de har ett bra utbud. Men nu är jag besviken på dom. Har fått 2 paket från barnens bokklubb och båda paketen har det varit något fel. I första paketet fattades en bok och i andra paketet så fanns inget av det jag hade beställt utan 2 andra böcker och en cd som jag inte ens ville ha.

• Masqito

Vi är med i Lilla Svalan och tycker dom är bra. Det som fick mig att välja dom är att man inte behöver avbeställa en massa böcker varje månad, utan man beställer bara dom man vill ha.

Välkommen till världen Edvin!! ~27/10-07~
Svar på tråden Vad rekomenderar Ni för bokklubb?