• juni2009

Stark urinlukt

Undrar hur det är för er andra, om erat urin luktar starkt??? Samt om ni själva känner nån lukt "där nerifrån"??Jag kan säga att jag har varken svamp eller urinvägs infektion... Men urinet luktar starkt och jag känner dessutom nån annan lukt därifrån ibland..

• Svar på tråden Stark urinlukt
  • car ped

du är inte ensam:)
    samma sak gäller mej!

• juni2009

Aha, det var ju skönt att höra:)*haha* Jag får ju för mig att folk i min omgivning känner lukten oxå...*haha*

• car ped

haha samma här!
    hur pinsamt som helst, men jag tror bara de är jag själv som känner de. annars är de jobbigt haha

• Mizz Turko

Samma här, och har haft det i flera veckor. Direkt efter duschen börjar det lukta igen och blir värre efter varje kiss-besök på wc.

Ska dock kontakta min BM om detta, har jag fått råd fr flera här på FL då det kan vara en "tyst uvi" eller annat.

Trodde själv att det var all grav-hormoner som läckte ut genom urinen?

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Impalan

Här är en till ? exakt samma sak...!!

• amag

Exakt samma här! Ska til BM den 14:e.. å då ska jag höra med henne. Har haft det i flera veckor också...
    Det är Ingen trevlig lukt, man har inte precis lust att Bresa... If you know what I meen.... =/

• LAA

Samma här! Nästan som ammoniak, blää. Fast jag kan inte låta bli att undra om det verkligen luktar starkare eller om det är luktsinnet som är så mycket bättre?

• amag

LAA skrev 2008-12-30 08:23:37 följande:

Samma här! Nästan som ammoniak, blää. Fast jag kan inte låta bli att undra om det verkligen luktar starkare eller om det är luktsinnet som är så mycket bättre?
    hmmm, där sa du ju faktiskt något =))
    Men det är så hemskt för det känns som hela Jaag stiiinker! =/
    Trosskydd är det enda som hjälper mot att jag ska känna lukten hela tiden (känns det som)...
  • LAA

amag: då gäller det att inte sniffa på trosskyddet! *varning för svimmande gravid kvinna*

• amag

ju mer jag dricker vatten, ju bättre blir det.... tips till er!!

• josan

Känner igen det där med stark/konstig urinlukt. Jag håller på att kräkas varje gång jag har kissat (och det är rätt ofta nuförtiden) för jag tycker det luktar så illa.

Undrar lite lätt om det kommer gå över...

• lisenfors

Flytningarna och lukten ökar under graviditeten och det är inget att oroa sig för, även om det kan vara lite obehagligt ibland. Jag själv försöker alltid duscha innan sex, eller också satsar jag på att stoppa huvudet i sanden och hoppas på att han inte vill stoppa tungan i muttan den här gången...

Svar på tråden Stark urinlukt