• jajane

Chokladbollar utan socker??

Kan man göra det? Vad kan man ha ist för socker?

• Svar på tråden Chokladbollar utan socker??
  • lovemyboys

Du menar runt bollen liksom eller....kokos..Glad

Familjen KALOW....min alles egen..
  • jajane

Jag menar I bollen! haha står redo med alla ingredienser och ser till min fasa att strösockret är slut!

• oOrosamarängerOo

'Varför göra utan socker?

• oOrosamarängerOo
    jajane skrev 2008-12-29 19:15:40 följande:
    Jag menar I bollen! haha står redo med alla ingredienser och ser till min fasa att strösockret är slut!
    Aha, slut
  • Kaldorei

ojdå. nä, det blir nog svårt utan socker, blir nog inte speciellt gott då..... du har inte pärlsocker hemma då? så kan du krossa lite sånt?

jajane skrev 2008-12-29 19:15:40 följande:
  • oOrosamarängerOo

Du har inte florsocker?

• Indillia

Det kanske funkar om du använder o'boy istället för kakao. Då har du ju chokladen och sockret i samma liksom.

• miababia

du har ingen snäll granne du kan få låna lite av? annars hade jag nog personligen väntat till imorn så jag kunnat köpa socker.

• jajane
    Kaldorei skrev 2008-12-29 19:17:28 följande:
    ojdå. nä, det blir nog svårt utan socker, blir nog inte speciellt gott då..... du har inte pärlsocker hemma då? så kan du krossa lite sånt?
    jo.. fast krossa vet jag inte.. blir väldigt knapriga bollar.. men det kanske funkar! florsocker, hur e det med sånt?
    Är det skillnad på smaken i olika sockersorter eg, eller bara konsistensen som skiljer?
  • jajane
    Indillia skrev 2008-12-29 19:19:25 följande:
    Det kanske funkar om du använder o'boy istället för kakao. Då har du ju chokladen och sockret i samma liksom.
    fan. den e också slut.
    miababia skrev 2008-12-29 19:19:27 följande:
    du har ingen snäll granne du kan få låna lite av? annars hade jag nog personligen väntat till imorn så jag kunnat köpa socker.
    det har jag säkert men jag vill inte skrämma slag på folk!
  • Kaldorei

Frågan är om man ska ta lika mkt florsocker som socker, eller om man ska dra ner litegrann?

• oOrosamarängerOo
    Kaldorei skrev 2008-12-29 20:00:31 följande:
    Frågan är om man ska ta lika mkt florsocker som socker, eller om man ska dra ner litegrann?
    Näää, dra ner! Är en sötare smak, mer konsentrerad.
  • Kaldorei

ja, var precis det jag tänkte. florsocker e ju jättesöltt liksom. på nå vis.

SooJuicy skrev 2008-12-29 20:02:44 följande:
    Näää, dra ner! Är en sötare smak, mer konsentrerad.
  • jajane

Det ordnade sig tillslut,
    Tack så mycket för alla svar!

Svar på tråden Chokladbollar utan socker??