• MizzPiggy

Någon som haft metallsmak i munnen och INTE varit gravid?

Jag måste bara fråga er som är mer erfarna när de gäller grav symtom än jag.
    Tidigare idag så tyckte jag plötsligt att de smakade lite metallaktigt i munnen!, men de gör inte de längre.
    Enda gången jag känt riktigt kraftig metall smak i munnen förut var i sommras då jag är nästan helt säker på att jag fick ett tidigt mf!. Då hade jag massa andra symtom ochså,men han aldrig få +, dock va mensen sen 2 dar då.
    Så nu undrar jag om ni varit med om att ni fått tydlig metall smak i munnen vid nått tillfälle utan att ni varit gravida?? eller om det är ett säkert tecken på graviditet?
    nu försvann ju den smaken för mig, vi planerar inga barn just nu, men vet om att risken för + finns framöver.(bra o veta ifall metallsmaken dyker upp igen!)
    vore tacksam för råd!.

• Svar på tråden Någon som haft metallsmak i munnen och INTE varit gravid?
  • SvenssonEmelie

Jag har tyvärr haft det när jag inte vart gravid... men det kan ju dock ha varit skensymptom för mig... Lycka till!

• MizzPiggy
    Svar på #1
    tycker de vore märkligt o få de av alla grejer som skensymtom! men kroppen äro konstig å andra sidan..
    tack!
  • AnnaBia

ja förra månaden trodde jag 100 på graviditet för metallsmaken va fruktansvärd. men inte då.
    så det är inte ett säkert tecken trotts jag trodde det.
    enligt gyn kan man få det som PMS besvär
    men jag var så envis att jag skulle på VUL.
    ingen bebis.
    två dagar efter mens.
    snopen jag blev för allt stämde ju så bra.

denna gången så har jag inga besvär haft å idag plussade jag .

• MizzPiggy
    Svar på #3
    ah men shit ,snacka om att kroppen ska jäklas med en!
    GRATTIS till +et! *avis* :)
  • AnnaBia
    MizzPiggy skrev 2008-12-29 21:07:08 följande:
    Svar på #3ah men shit ,snacka om att kroppen ska jäklas med en!GRATTIS till +et! *avis* :)
    bara att ha roligt i sängen.
    det är nog mitt råd :P vara om jag får vara vulgär, kåt när du har sex å inte ha det för att ha.

sen med min första kände jag 1 vecka innan metallsmak å jag var gravid
    därför blev jag ledsen när jag kände metallsmak förra månaden men ingen bebis =(
  • AnnaBia
    pennanjenna skrev 2008-12-29 21:23:03 följande:
    grattis till plusset!! själv ska jag testa efter nyår..
    tusen tack!
    jag vågade egentligen inte testa
    testade på BIM o det va -
    så jag gav upp bebis tankarna å ville bara få min mens
    men 1 vekca senare kom pluset så jag måste ha haft ÄL senare än va jag trodde !
    känns bra och ovärkligt därför jag testat så många ggr som 6 :P
  • pennanjenna

för min del vet jag inte riktigt vad som e rätt tid att testa, för jag fick en en-dags blödning på bim-7. brösten har vuxit sig ur mina bh:ar, å vårtorna sticks. illamående å kissar hela tiden. stick å värk i magen, nästan som sveda. trött å yr. hugg ibland i sidorna, å ryggslutet värker...

AnnaBia skrev 2008-12-29 21:34:29 följande:
    tusen tack!jag vågade egentligen inte testatestade på BIM o det va - så jag gav upp bebis tankarna å ville bara få min mensmen 1 vekca senare kom pluset så jag måste ha haft ÄL senare än va jag trodde !känns bra och ovärkligt därför jag testat så många ggr som 6 :P
  • AnnaBia
    pennanjenna skrev 2008-12-29 21:38:50 följande:
    för min del vet jag inte riktigt vad som e rätt tid att testa, för jag fick en en-dags blödning på bim-7. brösten har vuxit sig ur mina bh:ar, å vårtorna sticks. illamående å kissar hela tiden. stick å värk i magen, nästan som sveda. trött å yr. hugg ibland i sidorna, å ryggslutet värker...
    låter mkt lovande utan att dra förhastade slutsatser!
    det är svårt att veta när man ska testa sig o inte. det är så olika !
    men med såna extra känsliga kan du gör det när som på dagen efter BIM
    många säger innan bim men det låter inte klokt att det skulle plussa då. men har ju hänt för vissa =)
    men bäst å vänta iaf till bim dagen så du slipper bli besviken
    jag blev ju super ledsen men återhämtade mig fort..hehe
  • pennanjenna

jo, tänkte vänta nån dag efter bim...planerade att testa på nyår, men det känns lite tidigt...å andra sidan om jag fått en nidis, så borde ju hcg börjat produceras för två dagar sen?

Svar på tråden Någon som haft metallsmak i munnen och INTE varit gravid?