När är man för gammal för att ha brollopsklänning?
Vad tycker du?
Tänker då på de flesta flickors drömmar om den perfekt bröllops-bakelse-klänningen.
Typ.. vit, med släp, slöja och tiara. (elelr nått)
Vad tycker du?
Tänker då på de flesta flickors drömmar om den perfekt bröllops-bakelse-klänningen.
Typ.. vit, med släp, slöja och tiara. (elelr nått)
Är själv väldigt kluven i denna frågan så jag väntar lite och se vad alla andra svarar.
Aldrig.
Men om jag skulle gifta mig igen skulle det inte ske i en traditionell brudklänning eller i kyrkan för det känns löjligt/fel att göra det mer än en gång.
Jag gillar inte alls bakelse-modellen....jag hade sett ut som en fräddbakelse med allt fluff-fy så gräsligt....
Men jag har inget imot andra som bär det oavsett ålder.....men kanske det bara passar sej att ha den riktiga utstyrseln EN gång då...om jag ska tycka något...
själv skulle jag nog inte välja en sådan klänning om jag skulle gifta mig efter 50 men andra får ju göra som dom vill, tänker inte jag sätta någon ålder på.
Aldrig Dock vill inte jag ha nån
Alldeles för fjompigt för mig, men visst, fint på andra kanske
Esthery skrev 2008-12-29 20:33:38 följande:
Aldrig, även om jag själv aldrig skulle sätta på mig en
Aldrig!
Däremot om det inte är första gången man gifter sig är det ganska opassande med vit klänning, även fast de flesta brudar inte direkt kan klassas som oskulder.
Ungefär samtidigt som majoriteten anser att man blir för gammal för pippilottatofsar
Min mamma har en firma där hon syr bal- och bröllopsklänningar. Balklänningar har jag inget emot, inte heller mer stilrena vita brudklänningar, de kan man ha tills man dör av ålderskrämpor anser jag.
Men just dessa fluffiga gräddbakelse-klänningar med tillhörande slöja och tiara osv. Herregud. Fick hon inte leka princessa tillräckligt som barn?
Jag tycker alltså att det är mer att klä UT sig, snarare än att klä UPP sig.
Men det är bara min mening och jag ser absolut inte ner på 31-åringar i gräddbakelseklänningar. Man ska självklart ha det man själv vill ha när man gifter sig.
Jag röstade iaf 30+. Är själv 27 och lyckligt ogift
Efter 40 tycker jag man får tona ner lite.