• CTMT

Hur hittar jag just detta jobbet?? (dekoratör)

Jag är utbildad dekoratör/stylist, och det är SÅ svårt att hitta jobb!!!
    Jag har redan jobbat med exponering i butiker, men det måste ju finnas fler dekoratörsjobb än enbart skylta i en butik...?

Har varit på AMS hemsida och sökt, men där finns ju ingenting!

Någon som har nå tips om hur man kan gå tillväga för att hitta jobben?
    Och som sagt... butik har jag redan jobbat i med skyltning etc. Dekoratörsyrket kan ju vara mycket bredare än så!

Hjälp!!! (är mammaledig 8 månader till och vill så gärna gå till ett NYTT jobb som jag brinner mer för än mitt gamla....)

• Svar på tråden Hur hittar jag just detta jobbet?? (dekoratör)
  • Ilonasmamma

ringa runt till nr i telefon kataloger? till sånna som kan tänkas behöva dekoratörer?

man behöver ´ju inte söka utannonserade tjänster....

• CTMT
    Ilonasmamma skrev 2008-12-29 21:40:13 följande:
    ringa runt till nr i telefon kataloger? till sånna som kan tänkas behöva dekoratörer?man behöver ´ju inte söka utannonserade tjänster....

Ja, fast vilka kan tänkas behöva dekoratörer (förutom vanliga butiker?)

Nåt utannonserat någonstans borde väl finnas...

• Ilonasmamma
    CTMT skrev 2008-12-29 21:42:17 följande:
    Ja, fast vilka kan tänkas behöva dekoratörer (förutom vanliga butiker?)
    Nåt utannonserat någonstans borde väl finnas...
    beror väl lite på vad du vill göra...du ska ju ringa till ställen som DU vill jobba på...vad är det du vill "dekorera" eller styla?

du kan ju styra själv exakt vilka som du ska ringa...sen om ingen av de ställerna söker folk just då så kan du ju skicka in CV iaf så kke de behöver dig senare

sen får du kke blädra i andra tidningar än de lokala efter annonser.
  • Tjejligans mamma

Trodde det var ett utdöende yrke.
    Tror det är frilansning som gäller som dekoratör.
    Är själv utbildad som dek. med vår stad som är en mellanstor i storleken är tydligen för liten för att ha en egen dek anställd.