• aabb

Didriksson vinteroverall storlek 80 - hur länge kunde era barn ha den?

Didriksson vinteroverall storlek 80 - hur länge kunde era barn ha den?

• Svar på tråden Didriksson vinteroverall storlek 80 - hur länge kunde era barn ha den?
  • Vinterbaby

Min son är 1 år och 5 månader och den är ganska lite på honom. Han är medelkurvan. Reimas overall har han nu och den är större i storlek 80 fast dyrare ny. Didiriks 90 är jätte stor.

• sparv78

Det är helt beronde på hur mycket barnet växer. Men en bra tumregel för att den ska hålla minst en säsong är att du ska kunna ta en rejäl näve med overall i skrevet, då har dom att växa i men dom drunknar inte i den.

• Heisan
    Vinterbaby skrev 2008-12-29 21:53:35 följande:
    Min son är 1 år och 5 månader och den är ganska lite på honom. Han är medelkurvan. Reimas overall har han nu och den är större i storlek 80 fast dyrare ny. Didiriks 90 är jätte stor.
    Ja den hade jag förra året till min dotter o hon kan ha den i år igen trots att hon drar 98..

Förlåt för OT..
    Skiter i att skriva något här just nu
  • Älskarminabarn

Ca en vecka sedan gick dragkedjan sönder.......

• Heisan
    Älskarminabarn skrev 2008-12-29 21:58:49 följande:
    Ca en vecka sedan gick dragkedjan sönder.......
    Lämna tillbaka den..
    Skiter i att skriva något här just nu
  • AKT

Jag tycker att didriksson är smal i modellen, alltså rätt liten i storleken.

• lövet

Tills hon var ca 2 år hade hon 80 overall (har inte provat den i år) - upplever didrikssons som stora i storleken. Vår tjej kan forfarande ha sin 80-jacka fast hon är 2år och 9 månader.

• kirsikka

Vi har haft Reima overaller och en Ver de Terre, och dottern växte jättesnabbt ur sin Didriksson jämfört med de andra overaller. Den är smal och ganska stel, inte smidig alls som t.ex Reima. Jättebesviken, kommer inte köpa Didriksson mer. Inte värd pengarna eftersom den gick bara att använda en säsong, alla andra overaller som vi haft har vi kunnat använda två och tom tre säsonger.

• aabb

puffar för fler svar...önskar veta ungefär till vilken ålder, längd...

• lillvilda

Jag tycker didriksson är stor i modellen, fast jag har iförsig ett smalt barn men han drar strl 80 på vanliga kläder och har 80 på overallen men den är bra stor på honom. Han är 19 mån nu men jag tror han kommer kunna ha den nästa vinter oxå. Vi har modellen Keith.

• lillvilda

Satu skrev 2008-12-31 17:56:46 följande:

Vi har haft Reima overaller och en Ver de Terre, och dottern växte jättesnabbt ur sin Didriksson jämfört med de andra overaller. Den är smal och ganska stel, inte smidig alls som t.ex Reima. Jättebesviken, kommer inte köpa Didriksson mer. Inte värd pengarna eftersom den gick bara att använda en säsong, alla andra overaller som vi haft har vi kunnat använda två och tom tre säsonger.
    Det måste bero på vilken modell ni köpt för keith som vi har är väldigt smidig i tyget, den känns tunn som den inte har så mycket stoppning men är oerhört varm. De är rätt smala i modellen men i övrigt inte små i strl. Jag är 150 cm och kunde nästan ha deras 130 cm overallet. (min mans chef bad mig prova då de sålde didriksson och ville veta exakt hur stora i strl de egentligen är eftersom de visste att de är lite stora (långa)i strl.
  • Solrosen82

Mina barn har dridrikssons overaller båda två. Dottern som snart e tre år har storlek 100 och sonen på 14 mån har 80. Meja är lite över 1m lång och Zack e 86cm. Jag tycker de är jättebra och långa som ni säger.

• KattenJanson

Min flicka är 2 år o 90 cm lång och väldigt nätt. Hon har en didriksson i stl 80. Den passar utmärkt.

• ickeus

Min son (11 månader) har en Lucas i strl 80. Den var väldigt stor i början av vintern men nu är den lagomt stor. Han kommer kunna ha den hela vintern. Han ligger på kurvan och är kanske 77 lång nu och väger 10 kg ca. Tror dock inte att han kan ha den nästa vinter.

Svar på tråden Didriksson vinteroverall storlek 80 - hur länge kunde era barn ha den?