• Toyna

Virusprickar???

Min son har varit magsjuk. har varit inne på barnakuten 2 ggr. Han fick dropp första gången vi var inne. Andra gången vi var inne så var han jätte prickig. Och de sa att det är virusprickar. Han har massor på framförallt ben och armar. Vet ni när de försvinner och kliar de?

• Svar på tråden Virusprickar???
  • lihuto

Kan sitta i någon vecka. Har inte kliat på mina barn.

• Min högsta önskan

Min son hade virusutslag på i stort sett hela kroppen, men mest vid magen och rumpan. Satt väl i tre dagar ungefär om jag minns rätt.. Glömmer så fort.. Han hade i alla fall inga besvär av dom.

• paula26

min dotter har haft dom nu ca 9 dagar. nogra är kvar , men dom har torkat nu.. jag tror inte att det kliar för hon verkar inte ha ont av dom... jag är inte säker på att det var virusprickar, mne släkt o vänner trodde det.. har en bild på min sida under standardbilder....
    ser dom ut som din sons? min dotter blev lös i magen i samband med att dessa prickar dök up... ingen magsjuka utan bara välldigt lös i magen ca 2 ggr per dag....tog dom blodprov på honnom=?

• Toyna
    Svar på #3
    Kollade på din bild. Han har likadana prickar fast han har lite mera. Jag vet inte om han har haft diarre av prickarna eller om det är magsjukan som har spökat. Nej de tog inget blodprov för prickarna. Han är väldigt torr i huden där de är så de är väl förhoppningsvis på väg bort:)
Svar på tråden Virusprickar???