• Anonym (Ensam)

Hur hittar man en SNÄLL familjeman?

Jag undrar hur man kan finna en snäll snäll trevlig man som vill leva familjeliv och som kan tänka sig ett stort bagade i form av flera barn?

Jag vill gärna se mig och min familj som en tillgång, som en förmån med förpliktelser men också mycket kärlek och glädje. Jag kan också tänka mig att skaffa fler barn om mannen ifråga vill eftersom jag älskar barn men det är verkligen inget måste. Han får gärna ha egna som jag aldrig skulle särbehandla.

Jag har god utbildning, ser hyfsad ut och är social, ändå är det så himla svårt att träffa någon. Finns det inga rara män från 35 och uppåt som letar efter kärleken?

Jag behöver råd!! Internets dejtingsajter har jag provat men det har inte gått så bra. Det har aldrig klickat när det väl blivit dejt fast det verkat så lovande. Jag har upplevt det mycket jobbigt när den andre vill ses igen och jag inte vill.

Helst vill jag krocka med någons kundvagn på Ica eller råka skjuta in en raket i någons vinbärsbuske (urkasst exempel jag vet..)

Jag undrar också, är det så att alla snälla män är upptagna när man är över 30?

• Svar på tråden Hur hittar man en SNÄLL familjeman?
  • Lindorm

Jag har inget tips, men jag önskar dig lycka till! Du kan säkert hitta en snäll man som vill skjuta in sin raket i din vinbärsbuske också.

• Sniglar och Krut

Men se till att krocka med karlarna på Ica! Det är ju en väldigt bra början. Ut och flirta med dig. Ta för dig helt enkelt. När som helst kan du ju krocka rakt in i rätt karl.
    Att våga ta lite kontakt kan ju vara början på nåt som varar för evigt!

Gå ut och ta några glas vin själv. Gör du det så kommer det garanterat att resultera i nya kontakter. Välj ett ställe där det är barhäng. Där folk kan umgås avslappnat utan att deet blir pinsamt att vara social med en främling och utan att ni inte hör vad ni tänker pga musiken.

Gå ut med en väninna om det är för läskigt att gå själv.

Och ge inte upp internet. Att du har försökt betyder ju inte att chansen är förbrukad, det betyder bara att du inte har hittat rätt karl där, än.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Heisan

Man letar i den förtrollade skogen där myterna frodas...

Skiter i att skriva något här just nu
  • Anonym (Ensam)

Ha ha Typiskt mig att locka hit andra experter på Freudianska Händer mig alltid. Bara för det måste jag berätta om när min chef (från mycket fin familj)hade varit på tjejhelg och ridit och frågade mig om jag rider. Jag svarade " Nej jag har aldrig ridit häst" Chefen visste givetvis inte att jag ridit en hel del kamel i mina dagar...

Lindorm skrev 2008-12-30 00:54:23 följande:
    Jag har inget tips, men jag önskar dig lycka till! Du kan säkert hitta en snäll man som vill skjuta in sin raket i din vinbärsbuske också.
  • Sniglar och Krut
    Anonym (Ensam) skrev 2008-12-30 01:02:28 följande:
    Ha ha Typiskt mig att locka hit andra experter på Freudianska Händer mig alltid. Bara för det måste jag berätta om när min chef (från mycket fin familj)hade varit på tjejhelg och ridit och frågade mig om jag rider. Jag svarade " Nej jag har aldrig ridit häst" Chefen visste givetvis inte att jag ridit en hel del kamel i mina dagar...
    Hahaha!
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Lindorm

Underbart!
  • Anonym (Ensam)

Skrattar lite ännu...

Lindorm skrev 2008-12-30 00:54:23 följande:
  • idiblon yes

Hahahaha, sitter helt tårögd för att jag måste kväva mitt skratt då jag befinner mig i samma rum som min sovande pojkvän! Oslagbart!

Annars så om jag då ska leta fram några tips... Så får det bli: Gå ut! Eller skaffa nya MSN-polare på internet. Eller både och...
  • Majsan70

Mitt råd är att inte leta alls utan bara vara. Det är ju oftast när man inte försöker som man träffar på de bra killarna.

• Anonym (*)

Jag är i samma sits som du! Men utan barn...vet inte men internetdating känns såååå tråkigt.
    Gjorde det i början av 2000-talet lite då kändes det nytt och spännande. Men nu, nej gud så tråkigt!
    Vi får väl hoppas det ringer någon snygg trevlig karl på dörren eller nått

Svar på tråden Hur hittar man en SNÄLL familjeman?