• Superizza

Första prematur, varför o hur gick de me andra??

Ja e så sugen på ett till barn men e lite rädd att få för tidigt igen..

I vilken vecka fick ni i och varför kom hon/han förtidigt??

Andra barnet kom den oxå förtidigt?
    Varför o i vilken vecka?

Ja vill se om det kan vara olika oraker lr om de e samma.
    lr om de har bara me oturen..

Jag fick i vecka 32+1 o min son hade B-streptokocker o dom tror att de va därför han kom ut.

Ja hoppas ni förstår va ja menar.

• Svar på tråden Första prematur, varför o hur gick de me andra??
  • MelvinÅMamma

Fick min son i v.35....är nu gravid i v.34+4...o bebisen har velat komma ut i en månad,men har klarat mig än så länge,förhoppningsvis över nyårsafton oxå;)

• Julmust

Fick första v 26 efter vattenavgång en vecka tidigare. Det spekulerades i GBS (grupp B-streptokocker), men det fanns inga positiva prover för det.

Andra gången fick jag gå på extrakontroller. Vd inskrivningen tog de uvi-test och då hade jag GBS i urinen, så mycket att de gav penicillin. Sedan fick jag massa sammandragningar v 24 och då hade jag också uvi, men blev också sjukskriven för säkerhetsskull. fick sedan bebis i fullgången tid. Fick penicillin under förlossningen. Nu andades hon inte riktigt som hon skulle så vi fick åka till neo i alla fall och hon hade en infektion (oklart vilken).

• Julmust

Kanske skulle lägga till att det blev cpap o syrgas 12 timmar ungefär, penicillinsprutor i en vecka o sedan var det bara att åka hem.

• Julmust

...Och allt gick superbra med första barnet också. Hon hade faktiskt aldrig några utslag på infektionsvärdena heller, så det talar ju mot att det skulle ha varit GBS första gången.

• happy2

Alla mina boys kom tidigare,

V36,, samd från v16 fick äta stadigt brickanyl, Anledning speulerades inte ordentligt just då mer än att jag hade uvi hela grav

v34,, smd från v 16 men inte påverkande,, v 28 då fick jag uvi o då start första gången ,men kunnde hejdas med brickanyl fram tills vattnet gick då plockades han ut, påverkades av smd (snitt),,

v34,, Smd från v 14, slemis gick i v 23 i samband med att jag började öppna mig, o från dess fick jag brickanylsprutor för at hejda förlossningen, Hade ingen uvi den här gången, men de gick inte hejda förlossningen då han började bli dålig o påverkad av mina smd,

• happy2

Alla mina boys kom tidigare,

V36,, samd från v16 fick äta stadigt brickanyl, Anledning speulerades inte ordentligt just då mer än att jag hade uvi hela grav

v34,, smd från v 16 men inte påverkande,, v 28 då fick jag uvi o då start första gången ,men kunnde hejdas med brickanyl fram tills vattnet gick då plockades han ut, påverkades av smd (snitt),,

v34,, Smd från v 14, slemis gick i v 23 i samband med att jag började öppna mig, o från dess fick jag brickanylsprutor för at hejda förlossningen, Hade ingen uvi den här gången, men de gick inte hejda förlossningen då han började bli dålig o påverkad av mina smd,

• MelvinÅMamma

Nej har inte fått svar om varför han kom tidigt...men hade i iv.22 njurbäcksinflammation....de e nda ja kan tänka mig skulle kunna ha påverkat...tror bara att jag jäser dom snabbt;)...men har vart på massa extra koller med denna magen,viktuppskattningar o annat....så de känns tryggt,nu har man ju kommit över helav34 så nu känns de bra...nu stannar dom ju inte förlossningen ifall det startar:)

Svar på tråden Första prematur, varför o hur gick de me andra??