• Gotlandia

känslig hy-ansiktet- vad tvätta med?

har du känslig hy i ansiktet? vad tvättar o smörjer du in dig med? har bara använt ljummet vatten en tid, men blev tipsad om att välva en mild tvål-te.x lactacyd. men ja blossade upp o blev knallröd =( finns det nån annan mild tvål ja kan pröva, som man kan köpa i mataffär? är torr men flottig!

• Svar på tråden känslig hy-ansiktet- vad tvätta med?
  • Alle

Jag använder inte tvål utan min vanliga hudkräm.
    Tvål torkar ut, använd hudkräm som tvål istället.
    Eller så kan du testa Rapsodines produkter - de är jättebra.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Trill

Vanligt vatten är alldeles utmärkt. Finns ingen anledning att använda kemikalier i ansiktet.

(Jag har inte känslig hy...)

• Alle
    Trill skrev 2008-12-30 09:16:15 följande:
    Vanligt vatten är alldeles utmärkt. Finns ingen anledning att använda kemikalier i ansiktet.(Jag har inte känslig hy...)
    Fast ibland så blir man inte tillräckligt ren av vanligt vatten.
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Lilla Linnéa

Jag tror på att använda naturliga produkter som inte innehåller en massa konstgjorda ämnen. Kolla in rosenserien.se

• Trill

Alle skrev 2008-12-30 09:57:05 följande:

Fast ibland så blir man inte tillräckligt ren av vanligt vatten.
    Mja... jag kanske bara är en bortskämd kontorsråtta. Jag gissar om jag går ut och meckar med bilen ett tag så räcker nog inte vanligt vatten att tvätta sig med efteråt.
  • Gotlandia

vill tvätta mad tvål pga pormaskar...

• Maac

Aldrig använda vanlig tvål i ansiktet! Inte alls bra, torkar bara ut å så kommer huden att producera mer fett för att kompensera.

Jag använder Nivea Cleansing Milk, den rosa för känslig hy, och sedan ansiktsvatten efter det. O sen vanlig ansiktskräm.

Good luck.

• Mafaldas

Jag tycker att Apotekets Aco Cliniderm är bra.

Svar på tråden känslig hy-ansiktet- vad tvätta med?