• Svartfot

ikea chips?

Vår dotter är mjölkallergisk och vi var hos några kompisar som hade köpt chips på IKEA.
    Smaken var gräddfil och lök, men i innnehålltförteckningen stod det inget om att det skulle vara mjölk i dom. Inte ens att det skulle vara någon krydda som ens var i närheten av gräddfil.

Låter väldigt konstigt.
    Hur hade ni gjort, litat blindt på innehållsförteckningen och gett chipsen till en mjölkallergisk, eller hade ni varit som jag lite skeptisk?

Har mailat IKEA foods, men dom har inte svarat.

ღMalte ღWilmaღ
  • Svar på tråden ikea chips?
  • Igloogirl

Jag reagerade också på det! Min man och son är laktosintolleranta, och de flesta chips med smak är det ju mjölk i. Här fick vi ingen reaktion på chipsen, men mjölkallergi är ju lite annat.

Mamma till Matilda & Linus
  • Em00

som laktosintollerant brukar man dessutom tåla en liten mängd mjölk...

Igloogirl skrev 2008-12-30 09:39:51 följande:
    Jag reagerade också på det! Min man och son är laktosintolleranta, och de flesta chips med smak är det ju mjölk i. Här fick vi ingen reaktion på chipsen, men mjölkallergi är ju lite annat.
  • Kreativ

Em00 - TS frågade pga mjölkalleri, inte laktosintollerans.

Melvin 060609, Ida 080426
  • Em00

Tro det eller ej, jag är läskunnig.
    Jag svarade inte på ts.

Men till ts då, står det inte nåt
    nummer på påsen som man kanske kan
    ringa?

Kreativ skrev 2009-01-03 16:10:22 följande:
    Em00 - TS frågade pga mjölkalleri, inte laktosintollerans.
  • Amulett

IKeas chat svarar så här:

Nämns det inget om detta på förpackningen så får jag be dig återkomma på måndag. Ring då på 020-439050 så får vi kolla med tillverkaren

• Kreativ

är det där chipsen som ikea säljer alltså?

Melvin 060609, Ida 080426
  • mrsIce

Kreativ skrev 2009-01-16 10:41:43 följande:

är det där chipsen som ikea säljer alltså?
    Det är iaf de som tillverkar chipsen för ikea, så jag antar att de har samma smaksättning i sina egna som i IKEAS. Hittade dock inte den smaksättningen med "rätt" förpackning på hemsidan... Men så här står det om den lättsaltade:

www.svenskalantchips.se/SE/produkter/export/original-salt.html
Svar på tråden ikea chips?