Varför är jag sååå törstig??? (gravid)
Jag är så otroligt törstig, mest hela tiden faktiskt. Varför är man det, är det typ för att man behöver mer vätska när man är gravid? Är i vecka 31..
Jag är så otroligt törstig, mest hela tiden faktiskt. Varför är man det, är det typ för att man behöver mer vätska när man är gravid? Är i vecka 31..
Kan vara ett tecken på graviditetsdiabetes... kontakta din BM omgående för provtagning!
Vet inte varför, men det är jag med HELA tiden. Synd tycker jag vatten är ganska trisst, men försöker få i mig det ändå, annars kan jag bälja i mig juice och annat sedan ngr v tillbaka.
Pysen: Men hjälp! Graviditetsdiabetes är det man kollar på LAB några ggr under graviditeten va, där man inte får ha sockerhalt över 8? Där har jag legat jätte bra till.
Hope and shine skrev 2008-12-30 10:05:24 följande:
Jag har också legat jättebra till på dessa test.
men läser ma andra trådar eller googlar så är det jättevanligt med törstiga gravida kvinnor . Tydligen blir det ännu "värre" när man ammar sedan...
Då känns det ju som att det skulle vara lugnt när man ligger bra till på de testerna liksom. Fy, sådant vill vi inte ha!
jag är i V 14 dricker vatten som en dåre,,
Pysen: jag har absolut för mig att jag tog det när jag var där senast för två veckor sedan..
jag har hört att det är för att kroppen behöver "renas" mer. när du dricker mycket vatten samlar kroppen inte på sig så mycket skit. så fortsätt drick!
Jag fick gå och köpa en soda stream, för jag har varit grymt törstig hela graviditeten och som du skriver vatten är så himla tråkigt!
meanwhile: ja, vår soda stream har blivit välanvänd kan man säga
Hörde igår på en träningsvidoe för mammor att man behöver 2 liter vatten extra om dagen...
Att man dricker mycket mer när man är gravid är inte alls ovanligt vad jag förstått.. Jag drack mycket vatten innan, men detta känns ganska löjligt, att dricka när man ska gå ut, när man kommer in och 3 gånger så mycket som vanligt till middagen. Men är man törstig så är man, och då intas vatten.
Jag har inte graviddiabetes för det. Hade finfina värden då det testades..
Japp, det ska nog gå bra det här men alltid bra att upplysas om vad det skulle kunna vara så man har möjlighet att göra något åt det. Nu ska jag dra mig mot en ocean eller så för att sluka den så bli inte förvånade om ni hör på nyheterna att något stort världshav har försvunnit eller så
Jag är också betydligt törstigare som gravid än som icke-gravid
Har inte haft en tillstymmelse till graviditetsdiabetes hittils så jag tror inte det är nått sånt. Kollade senast den 15/12 och då (som alla gånger tidigare) var mina värden jättebra!
Jag har hittils varit törstig hela graviditeten.
Jag har också varit som en kamel iaf framåt andra trimestern. Är törstig jämt, men vatten är gott. Verkar inte vara något annat "fel" på mig så jag tror att man får acceptera det bara. Jag dricker iofs mycket i vanliga fall, så kanske får det bara lite extra skjuts?
jag är cokså jättetörstig men jag är ju bara i v 6..kan mna ha grav,diabetes redan då??