• J1215

Nyss plussat och sjuk...

Plussade igår - och har bim idag, så det är väääldigt färskt... Nu ligger jag, som så många andra, sjuk i feber, hosta och allmänt ont i kroppen. Någon som vet om/hur detta påverkar mina chanser att behålla livet i min mage?

Finns ju inte så mycket jag kan göra... Hostmedicin får man väl inte ta? Men alvedon går väl bra?

• Svar på tråden Nyss plussat och sjuk...
  • Alle

Alvedon kan du ta, och även hostmedicin.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Aprildelfin

Alvedon går bra och jag tror inte förkylningen kommer påverka livet i din mage. Med första dottern blev jag rejält förkyld med feber och hosta i v. 6 och hon blir 3år nu i februari.

STORT GRATTIS!

Mamma till Saga 060211 och Liv 081011
  • bipsiebop

finns hostmedicin du får ta, läs bipacksedeln så står det klart o tydligt vad som testat. Alvedon o panodil kan du ta.

var själv fruktansvärt förkyld när jag väntade min första, låg med feber o hosta i två veckor men han kom ut som han skulle. Jag hann med att äta en held el preparat som man inte ska ta vid graviditet oxå innan jag visste att jag var gravid.

• illoi1

nä de e nog inen fara alvedon går bara att ta och viss hostmedicin kolla på fass.se där står det om alla mediciner om du kan eller inte ta det vid grav. fråga annars på sjukvårds rådgivningen de vet eller rin din vårdcentral 

• J1215

Tack, vad gulliga ni är! Nu känns det liiite mindre dåligt att vara så sjuk mitt i pluss-lyckan!

• Smulan87

nej panodil får man inte alls ta sa ming bm :O man skulle hålla sig till alvdeon :O

bipsiebop skrev 2008-12-30 10:43:02 följande:
    finns hostmedicin du får ta, läs bipacksedeln så står det klart o tydligt vad som testat. Alvedon o panodil kan du ta. var själv fruktansvärt förkyld när jag väntade min första, låg med feber o hosta i två veckor men han kom ut som han skulle. Jag hann med att äta en held el preparat som man inte ska ta vid graviditet oxå innan jag visste att jag var gravid.
    BF 7Juni 2009
  • illoi1

ja va försiktig men allt utom alvedon! för det verksamma ämnet som fins i bla ipren kan framkalla missfall sa min barnmorska.... hur det är med panodil vet inte jag men va försiktig innan du säkert vet 

• xMALINx
    Smulan87 skrev 2008-12-30 10:45:06 följande:
    nej panodil får man inte alls ta sa ming bm :O man skulle hålla sig till alvdeon :O
    Jag har ätit minst 2 panodil om dagen sedan jag blev gravid och det är helt ok!
    ღ Jag har min åsikt, du har din ღ
  • bipsiebop

Smulan87 skrev 2008-12-30 10:45:06 följande:

jo panodil får man ta - det är samma verksamma preparat som i alvedon. Och enligt fass är det inget som hindrar vid graviditet.

Själv kan jag inte använda alvedon då jag inte tål ngt av hjälpämnena i tabletten.
  • J1215

Panodil och alvedon är väl helt enkelt samma sak, fast olika namn pga olik tillverkare? Det verksamma ämnet heter paracetamol, vilket är ok under grav.

• Smulan87

ok ^^ de var iaf vad min bm sa ^^

BF 7Juni 2009
Svar på tråden Nyss plussat och sjuk...