• Tiro

Vad ska man kalla "Fiffi" för??

Kärt barn har många namn. Vem vad kallar ni "Fiffi" för? Vi är inte ehlt överens om vad vi ska lära vår dotter att säga. Snippa är ingen av oss förtjusta i.

Så jag har kollat runt vad andra i vår omgivning säger (och en helt del är uteslutna):
    Snippa
    Slida
    Snoppelina
    Fiffi
    Kissen
    Framstjärten
    Musselini
    Muffen

Försökte höra med min mamma vad de säger på dagis och fick det diplomatiska svaret: "Vi andävnder det ord som barnet säger..."

Vad säger ni?

• Svar på tråden Vad ska man kalla "Fiffi" för??
  • Heather

Vi säger Snippa.

Snoppelina och Musselini var nya varianter jag inte hört förut!

Fiffi heter en av dagisfröknarna! *skratt*

ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
  • Mollie B

*skrattar* Tänker med en gång på Mollies favorit teknat, Fiffi o blomsterfröerna.

Vi har använt ordet "peppe", det är tydligen nått spanskt smeknamn. ;)

• Petronilla

Här är det snopp och snippa som gäller. Funkar bra när man väl vant sig att säga det!

• Pink Muffin

Here we go again... Jag får alltid så mycket "stryk" i såna här trådar så jag kan inte låta bli att svara. Vi säger pulla! Och det funkar för oss!

♥ Signe 050204 ♥ Alfred 061108 ♥ Valter 080621 ♥
  • lurksmulan

Framstjärten? *kräks*
    Snoppelina? *kräks igen* Det är som att det inte duger med tjejernas könsorgan utan måste vara en omskrivning av killarnas för det är legitimt.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Tiro

lurksmulan skrev 2008-12-30 11:42:07 följande:

Framstjärten? *kräks*Snoppelina? *kräks igen* Det är som att det inte duger med tjejernas könsorgan utan måste vara en omskrivning av killarnas för det är legitimt.
    Hihi... När jag berättar om just Snoppelina så rasar mina feministkompisar.... De tycker det är rent för j-vligt.
  • Blixa

Jag tycker att det är jättefult att säga "arm" om gurrorna så jag lär mina barn att det heter gurra

• Von Ellsen

Haha, min mamma kallade den Mimmi-Lotta när jag var liten, och det gör jag än...XD Och så klart har vissa varianter dykt upp genom åren, så som Mimmi, mimmi-lottonen mm...hahaha, fattar inte att jag skriver det här.
    Faktum är att de flesta av mina barndomsvänner också säger mimmi , för att jag gjorde det=)

Ända negativa är ju att det är inte så kul för den som råkar heta Mimmi...=S

• Perry the Platypus

Varför inte bara hålla sig till det spännande och mystiska "det onämnbara"?

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
Svar på tråden Vad ska man kalla "Fiffi" för??