• Angelica77

Nyfödd som flagnar på huden

Filippa 1½ vecka flagnar nåt väldigt på huden... speciellt uppe på bröstet, händer, och fötter. Även benen. Är detta vanligt?? Hon ser jättetorr ut trots att jag badar i oljebad. Lossar stora skinnflagor. Nån???

• Svar på tråden Nyfödd som flagnar på huden
  • axelsmamma

Ja det är jätte vanligt, med tanke på att dom legat i vatten i 9 månader så är det ganska mycket som ska bort och så kommer det nytt sen.

Min dotter såg ut som en fisk som fjällar =).

• Cornflakes

Så gjorde min lilla också. Gnuggade försiktigt bort det när jag badade henne och smörjde in henne efteråt (bara där hon var torr). Försvann när hon var ca en månad. Nu är hon två månader.

• Noddan

Hej, min son var lika dan på händer, fötter och smalbenen. Det är bara att smörja! gärna med något riktigt fett typ idominsalva, det går över!

Orsaken för oss var att jag gick 8 dagar över tiden så fosterfettet var "slut" och räckte inte för att smörja huden den första veckan.

grattis och Lycka till!

• wakkie

japp, min lille Mio hade så, han tappade skinn från händer,fötter o ben , det tog ett par veckor innan det försvann. Fortsätt att olja i vattnet när hon badar o smörj ofta ofta in henne. det kommer att gå bort=)

• wakkie

glömde=) vi gnuggade lite försiktigt med händerna efter badet, det är likosm som gammalt skinn som ska bort, o smörj som sagt ofta=)

• h04

Min Tindra var lika torr! det försvinner...

• Pallas

Ja, dom flår av ett lager i början. Elliot var torr på vrister, handleder, bröstet, överarmarna, pannan, näsan osv. Badade honom inte förrän han var typ 4 v och då skrubbade jag av all lös hud med tummen.

• Kattmamma

Jadå, helt normalt. Du behöver inte smörja det försvinner av sig själv...

• Jen80

Jag smörjde inget och det gick bort av sig självt efter några veckor...

Svar på tråden Nyfödd som flagnar på huden