• Mrs Cykel

Weekend som både svärmor och bebis gillar - tips?

Min svärmor fyller jämnt i vår så vi tänker överraska henne med en resa eller aktivitet.

Har någon något bra förslag på vad man kan göra eller vad man kan resa? Vi har tänkt oss ca torsdag till söndag.

Om det är i Sverige får det gärna vara i Sthlm-regionen. Finns det något trevligt (inte alltför dyrt) spahotell som även en 10-månaders kan uppskatta?

Eller så skulle vi kunna åka iväg utomlands (om det inte blir FÖR dyrt). Har tänkt lite på Barcelona, Athen, London eller kanske Nådendal i Finland.

Är det någon som vet något som kan passa både en svärmor och en bebis?

• Svar på tråden Weekend som både svärmor och bebis gillar - tips?
  • 3mamman

Vi var på hotell Dalecarlia uppe i Leksand i Dalarna med våra barn + släkten. De har ett spa också, du kan kolla in deras hemsida.

• Mrs Cykel

Åh, tack! Det ska jag göra. Finns det mysiga pooler som man kan vara vid?

• buffybus

från stockholm borde de ju finnas massor

typ mini kryssningar o sånt?? vi åkte en ggn till polen. bodde på jätte fint hotell o åkte häst o vagn o gick på en marknad som va jätte stor. det va faktiskt väldigt trevligt. det va nog från fred-sönd. man kan nog säkert längre om man vill.
    fast vi åkte från skåne men borde ju finnas från sthlm.

finns där ingen sån kryssning till finland? kanske inte värsta sån fest båten. kanske inte kul med en bebis.. men nått annat..

hoppas ni hittar nått..

bebis kommer i juli då blir André storebror
  • Mrs Cykel

buffybus skrev 2009-01-14 08:40:26 följande:

från stockholm borde de ju finnas massor typ mini kryssningar o sånt?? vi åkte en ggn till polen. bodde på jätte fint hotell o åkte häst o vagn o gick på en marknad som va jätte stor. det va faktiskt väldigt trevligt. det va nog från fred-sönd. man kan nog säkert längre om man vill. fast vi åkte från skåne men borde ju finnas från sthlm. finns där ingen sån kryssning till finland? kanske inte värsta sån fest båten. kanske inte kul med en bebis.. men nått annat.. hoppas ni hittar nått..
    Jo, Finlandskryssningar finns ju. Men bor man här uppe så har man ju redan åkt på 100 såna...

Bra tips, det kan ju finnas kryssningar till andra ställen - och där man slipper ungdomar som festar järnet på själva båtresan.
  • 3mamman

På Dalecarlia har de en pool + en bubbelpool i mysig miljö. Jag tror det finns bilder på deras hemsida.
    Jag googlade på spa och barn och fick en del tips, det var så jag hittade detta hotell.

Om ni kan boka med kort varsel kan ni kanske hitta någon billig charterresa. Det är ju lätt att ha lite span på t ex Vings hemsida. Långweekend till Palma (Mallorca) eller Barcelona kanske? Tyvärr kostar weekend ofta lika mycket (eller mer) än 1 vecka, men det kan ju vara värt att kolla.

• Mrs Cykel

Tyvärr blir det nog svårt att boka med kort varsel, eftersom vi är ganska många. Men tack för tipset!

Är Barcelona en "barn-vänlig" stad, dvs går det att hitta offentliga toaletter med skötrum samt kan man amma offentligt?

• 3mamman

Jag har inte själva varit i Barcelona, men min säger att det är jätefint, bra om man vill kombinera storstad med strand. Barnvänlighet vet jag inte så mycket om.

Airtours och Ving + flera andra har weekend resor.

Vill ni bara leta billigt flyg och snickra ihop en egen resa flyger ju Sterling till bla Alicante, Malaga, Palma tror jag.

• Panna82

Min svärmor fyller också jämt. Vi överraskar henne med en resa till Budapest. Älskar den staden. Vi blir 7 vuxna, 3 barn och en bebis.

Eftersom ditt barn är så litet så spelar det ju inte så stor roll vart ni åker tycker jag i alla fall.

• Mrs Cykel

Panna82 skrev 2009-01-14 15:02:03 följande:

Min svärmor fyller också jämt. Vi överraskar henne med en resa till Budapest. Älskar den staden. Vi blir 7 vuxna, 3 barn och en bebis. Eftersom ditt barn är så litet så spelar det ju inte så stor roll vart ni åker tycker jag i alla fall.
    Nej, det kanske inte spelar så stor roll. Är lite "nervig" bara eftersom vi inte rest utomlands med henne än, och har därmed inte flugit. Jag vill inte behöva gå runt på "helspänn" hela resan...

Men jag ska kolla upp de förslag ni haft!

Förresten, har inte Sterling gått i konkurs?
  • Litenbebbe08

Hej hej!

Har har ni en restokig familj som ska tipsa lite...

Vi "flyttade" ett halvår till Rom när vår son precis fyllt 1 år och ett barnkärare folk är italienare är svårt att hitta!! Sen är Rom så himla bra med för man kan gå överallt, det är en helt underbar stad!

Sen var vi nyligen i London och där finns ju allt man behöver inom räckhåll, både vad gäller matställen och toaletter.

Men Rom vinner...)

Lycka till!! Skriv gärna och fråga om du vill ngt...)

Svar på tråden Weekend som både svärmor och bebis gillar - tips?