• supergladis

Dricka Ramlösa!

Jag har fått dille på den nya ramlösan med smak av röd citrus. Dricker ca 1,5 liter om dagen. Men nu slog det mig att det kanske innehåller något ämne som man inte ska dricka för mycket av. Fast så kan det väl inte vara? Det är väl bara kolsyrat vatten i princip?

• Svar på tråden Dricka Ramlösa!
  • Boolli

Jag tror det brukar stå på etiketten att det innehåller fluorid och ska därför inte intas i för stora mängder.. Men en och en halv liter har nog ingen betydelse.

• Vanilj

Jag bruka också dricka liter vis med ramlösa speciellt när jag var gravid.

Det är ju så gott!

Jag vet inte hur mycket man kan dricka av det men om det skulle kunna vara skadligt att dricka mycket av det så borde dem ju skriva det på flaskan tycker man.

Ha en bra sommar!

• Bara Sarah

HAr ALDRIG tyckt om ramlösa eller LOKA förut, har försökt många gånger att dricka men det går bara inte. Nu helt plötsligt är det de enda jag dricker, tänk vad knäpp man blir alltså... Dock tror jag inte det är så himla bra att dricka för mycket, det innehåller ju som alla andra drycker med kolsyra natrium-någonting. det ska tydligen inte vara så bra att dricka för mycket bl a pga det..

varma hälsningar

• Mamma 80

På ramlösa står det att det inte ska ges till småbarn pga den stora mängd fluor som den innehåller. En kompis till mig skippade ramlösa under graviditeten pga detta, men har inte själv hört att det ska vara skadligt.

Klarar ändå inte av att dricka mineralvatten nu;)

mamma80/v.15

• JenTravel

det är nog ingen fara, om man inte dricker i överdrivet gigantiska mängder. Jag älskar oxå mineralvatten. Är lite som samarin för magen med alla salter och mineraler. Bra om man har halsbränna, är illamående och så. Kanske därför som många gravida gillar ramlösa. Sedan är det friskt och gott oxå.

• Josa

Att barn inte ska dricka Ramlösa beror på att de inte ska ha fluor, tandkräm för barn tex innehåller mindre eller inget fluor alls. Jag tycker att det är helt tokigt hysteriskt kring allt som man ska akta sig för under graviditeten, varje gravid tjej verkar fundera ut egna saker som "nog" inte är bra. Blir helt matt. Jag undviker mögelostar o insjöfisk iallafall och vacumförpackad rå lax. Ramlösa är föresten bra att dricka när det är varmt för då behöver man vätska och salt, vilket finns i Ramlösa!

Svar på tråden Dricka Ramlösa!