• Svar på tråden Hur länge räcker en sangenic kasett till blöjhink???
  • MeNoLike

till korbell räcker den 28-32 dagar med två blöjbarn

Mamma till tvillingarna Timothy och Maximilian 20070325
  • Emerun

Har två blöjbarn, en refill räcker ca:1månad för oss. Innan när vi hade ett barn så räckte en refill ca.1,5månad.

• MeNoLike

jag har hört många som tycker sangenic är krånglig. har du kollat runt vad folk tycker ts?

• tantbrun

MeNoLike skrev 2008-12-30 14:26:48 följande:

jag har hört många som tycker sangenic är krånglig. har du kollat runt vad folk tycker ts?
    jo det har jag... har hört mkt positivt om sangenic... men ska kanske kolla mer ordentligt.
  • MeNoLike

jag har korbell och är jättenöjd.
    då trycker man bara på pedalen så öppnas luckan och man slänger ner blöjan, klart!

• Emerun

Gillar verkligen min Sangenic, inte alls krånglig tycker jag, gäller ju bara att läsa bruksanvisningen så blir det inte krångligt.

• Snooze

Kan starkt rekomendera vanliga hundbajspåsar.....f*n så mycket enklare och betydligt billigare

• MeNoLike
    Snooze skrev 2008-12-30 14:38:43 följande:
    Kan starkt rekomendera vanliga hundbajspåsar.....f*n så mycket enklare och betydligt billigare
    fast 99:- / mån är väl inte spec dyrt?
  • Snooze
    MeNoLike skrev 2008-12-30 15:30:50 följande:
    fast 99:- / mån är väl inte spec dyrt?
    Kanske inte dyrt men 9,90:- för hundbajspåsarna är ju faktiskt billigare och det var ju så jag skrev eller hur?

Dessutom tycker jag inte att dom där hinkarna är speciellt bra. Dom luktar väldigt mycket ändå....vi knyter ihop hundpåsarna och lägger dom i en kasse ute på trappan varje gång vi byter bajsblöja....då ligger dom aldrig i badrummet och stinker.
  • MeNoLike
    Snooze skrev 2008-12-30 15:39:40 följande:
    Kanske inte dyrt men 9,90:- för hundbajspåsarna är ju faktiskt billigare och det var ju så jag skrev eller hur? Dessutom tycker jag inte att dom där hinkarna är speciellt bra. Dom luktar väldigt mycket ändå....vi knyter ihop hundpåsarna och lägger dom i en kasse ute på trappan varje gång vi byter bajsblöja....då ligger dom aldrig i badrummet och stinker.
    ok från korbell stinker det aldrig iaf
  • tantbrun

Snooze skrev 2008-12-30 15:39:40 följande:

Kanske inte dyrt men 9,90:- för hundbajspåsarna är ju faktiskt billigare och det var ju så jag skrev eller hur? Dessutom tycker jag inte att dom där hinkarna är speciellt bra. Dom luktar väldigt mycket ändå....vi knyter ihop hundpåsarna och lägger dom i en kasse ute på trappan varje gång vi byter bajsblöja....då ligger dom aldrig i badrummet och stinker.
    verkar jobbigt att behöva lägga bajspåsarna i trappen varje gång... speciellt om man bor i br-hus.. då har man nog arga grannar efter ett tag..

det får bli en korbell plus, rymmer 40 blöjor, låter perfekt!!
  • AKT

Kan inte heller låta bli att slå ett slag för hundbajspåsar.... Har haft (eller har fortfarande men köper inga refiller längre) sangenic men föredrar helt klart vanliga hundbajspåsar.

Svar på tråden Hur länge räcker en sangenic kasett till blöjhink???