• millers

myter om graviditet...

Vad har ni hört för myter om graviditeter? Från folk som tror sig veta att så är det minsann!!??

jag kan börja, min svärmor påstod för en stund sen att fostret kan bli blind om man solar magen för mycket! Och det "visste" hon med säkerhet att så var det :)

(skrev just om det i en annan tråd.. och då kom jag på att det måste finnas tusen fler myter!!!)

fyll på nu :)

• Svar på tråden myter om graviditet...
  • Michisen

Om man har mycket halsbränna så föds barnet med mycket hår.

Jo, tjena. SkallePär i min mage trots fruktansvärd halsbränna.

• La Lola

Att gravida inte får ha armarna över huvudet för då kan bebisen få navelsträngen runt halsen.

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • Safiren

-Att kraftigt illamående tyder på en stark graviditet.

-Att hur magen ser ut talar om könet på barnet.

- Om mamman får ett kraftigare sår elelr blåmärke under graviditeten så kommer barnet ha ett märke på samma ställe

de jag kom på just nu...

• Snooze

Att om man mår väldigt illa så väntar man en flicka... b*lls*it om du frågar mej då jag spytt 15-25 ggr/dag i närmare halva graviditeten alla fyra gånger och ändå fått tre killar

Sen "ska" man tydligen få en flicka om man är sugen på surt under graviditeten....

• frecklefart90

Om man knullar två gånger på raken får man tvillingar minsan

• Michisen
    frecklefart90 skrev 2008-12-30 15:11:30 följande:
    Om man knullar två gånger på raken får man tvillingar minsan
    Men det stämmer ju! Om man spelar Sims2 i alla fall.
  • Kaldorei

hahaha, den kom min mormor med när jag stod på en stol å satte upp gardiner för ungefär ett år sen =P LOL
    La Lola skrev 2008-12-30 15:00:03 följande:

Att gravida inte får ha armarna över huvudet för då kan bebisen få navelsträngen runt halsen.
  • viiinter

Att de med få eller inga symptom alls skulle ha något fel på barnet.

Blir skogstokig när jag läser folk som tror detta. 95% av fl's medlemar verkar koppla ihop en graviditet med 1000 olika symptom samtidigigt och har man inte just 1000 symptom samtidigt är något fel. :-X Snälla.

• Chesses

Att man är gravid i 9 månader, haha icka sa nicke utan man är det i 10 månader ^^

• Kristin24

att om man väntar en tjej så blir man ful under graviditeten då hon stjäl ens skönhet

Go och glad Kexchoklad
Svar på tråden myter om graviditet...