självhäftande väggdekaler..men dom lossnar
Hej!
Jag har köpt väggdekalr till vardagsrummet. De ska vara självhäftande och det var dom..men efter ca 1 timme på väggen så har de börjat lossna..
hur ska jag få dom att sitta kvar?
Hej!
Jag har köpt väggdekalr till vardagsrummet. De ska vara självhäftande och det var dom..men efter ca 1 timme på väggen så har de börjat lossna..
hur ska jag få dom att sitta kvar?
hm, det har jag aldrig varit med om förut. hur fäste du dem? är de såna man skrapar dit?
Det gjorde våra från ikea också, jag tog bara ett vanligt limstift och klistrade lite lätt på baksidan, då satt de kvar.
ja mina är med från ikea..svarta blommor...satte bara upp dom ...men lim låter inget vidare då det sitter på tapet....
blir det inte lim på tapeten då när man sen vill ta bort dom?
Hmm...kanske... våra väggar är målade. Är inte säker på hur det ser ut under men tror inte det är någon fara. Kan nog gå på tapeter också, om man är försiktig med limmet...
De frå IKEA ät yyvärr enligt mig iaf skräp när det gäller att sitta fast, amn måste "hjälpa" dem på traven med vanligt limstift (det losssnar dock ändå efter ett tag) eller annat starkare.
De självhäftande sitter olika bra beroende på underlag. En helt slät yta är og det bästa, även släta tapeter har ofta lite struktur. Ju mer fästyta desto bättre.
Har du provat med att gnugga/trycka fast dem efter en stund?
Om inte så kan det vara värt att prova, tips - använd en svamp eller en trasa och gnugga/tryck/dra långsamt över dekoren.
De flesta självhäftande har inte så stadigt lim för att man ska kunna ta bort dem utan att det blir limmrester kvar.
Har hört fler som haft problem med just Ikeas dekorer.
Har satt upp wallies i min dotters rum för flera månader sedan och nu börjar de lossna Jag tror att det har med temperaturskillnader att göra, nu när det blivit så kallt ute, men det är inte roligt, är ju märken under också...