• PurePink

Motionscykel eller crosstrainer?

Jag tränar inte speciellt mycket på gym,gillar inte allt folk som tittar..tycker jag iaf. Är lite smårund...eller ja...vill ha bort 10-15kg. Funderar nu på att köpa en motionscykel eller en crosstrainer...vad är egentligen bäst? mest skonsamt? vad bränner mest? Eller vad är bäst för kroppen helt enkelt?!

Tack på förhand.

• Svar på tråden Motionscykel eller crosstrainer?
  • carola1977

Jag vill ha en crosstrainer men vi har ingen plats . Tycker det är roligt att träna på en sådan, cykel är tråkigt.

• Charmiz

Vi har en crosstrainer. Perfekt att hänga tvätt på.

• Flummig

Tycker nog crosstrainer, helt klart. Men om man föredrar cykling bättre, så har valt redan fattats!

• IS THIS IT

Crosstrainer skulle jag välja. Det är lättare att "slöa till" på en cykel och crosstrainern ger träning till hela kroppen, som inte är lika lätt att uppnå med en cykel tycker jag.

• Knasis

Jag har en Orbitrek. ÄLSKAR den!! Tränar hela kroppen. Klart bästa valet.

• sonria

Köpte en crosstrainer igår. Har inte hunnit träna så mycket men den är nog dubbelt så effektivare än en cykel! Jag skulle satsa på en crosstrainer med andra ord om jag vore dig!

• Knasis

Tyvärr tränar jag inte lika flitigt som för ett par år sen.. Min coach försvann ur mitt liv... Blink åt trollgubben...

Svar på tråden Motionscykel eller crosstrainer?