Min son luktar svavel...
när han andas ut genom näsan!!! Hjälp! Vad kan detta bero på??
när han andas ut genom näsan!!! Hjälp! Vad kan detta bero på??
Svavel, hur luktar det? Vet att vissa sjukdomar kan ge en lukt av ammoniak eller aceton tex men kommer inte på vilka nu. Inga farliga!! Det är något som händer i kroppen när man fastar tex som gör att kroppen utsöndrar sådana ångor...
Hej! Jag vet att det kan ha att göra med magen, om magen har svårt att smälta maten kan det "jäsa" och då blir det lukt av svavel(ruttna ägg). Min pappa som är glutenintollerant hade svavellukt från munnen innan han fick det konstaterat, men det är säkert inte det på ditt barn. Men ring BVC och fråga. Lycka till!
ja eller ring sjukvårdsrådgivningen så får du ett svar idag och slipper oroa dig under nyår och allt
Han är hård i magen.. har haft problem med magen sen födslen. Men aldrig luktat såhär. Det luktar inte ruttna ägg och han går upp i vikt. Men jag får kanske höra med sjukvårdsupplysningen.
Luktar mer åt järn hållet.
Aceton (som jag själv tycker påminner om järn) luktade min son ända sen liten...vid 3års åldern fick vi veta att han har diabetes. Dagar när hans sockervärden är för höga kommer lukten tillbaka.
Men svavel har jag ingen erfarenhet av..
Tycker du ska kontakta läkare för att få ett ordentligt svar. Lycka till!
FruStolpe skrev 2008-12-30 18:38:51 följande:
det gjorde min lille kille när han var pytteliten. det försvann nog när han var nån vecka gammal
Jag har hört att dom kan lukta så om dom är uttorkade, har han fått i sig tillräckligt med vätska?
MissBambi skrev 2008-12-30 19:27:39 följande:
Vi har precis haft hög feber och tredagarsfeber. Då luktade hans andedräkt aceton. Sambon påminde mig om att han gjorde det som riktigt liten också då han låg på sjukhus. Vi frågade läkaren och han sa att det var ett tecken på att han drack för lite. Alltså tendens till vätskebrist. fast han kissade bra, drack och inget som annars märktes direkt så det var inget allvarligt tecken.
Blev nåt tokigt när jag från mobilen skulle läsa o svara i tråden bara undrar hur det gick. Vad var fel? Jag upplever samma med min dotter
hej!
har haft problem med magen hela sommarn och ända tills nu, i form av diarre och illa luktande smak i munnen. har gjort en koloskopi som inte visa något allvarligt men inte fått svar på proverna som togs än. nu nyligen fick jag höra att det kan vara svavel lukt du får i munnen och fick remiss till gastroskopi undersökning. är jätte orolig för det, önskar få svar av nån som har haft liknade sympton.