Deppig... Varför tycker alla att man ska vänta med allt till sista sekunden? *besviken* (långt!)
Jag får inte köpa nåt till bebisen för min mamma, då himlar hon med ögonen och suckar "Tänk om det händer nåt.. då vill du inte sitta där med en massa grejer..blabla"
Det enda jag har köpt är det precis nödvändigaste i klädväg till bebisen och ett babygym. Kunde jag inte få unna mig det!? Nä då, då blev det vimla med ögonen ändå såklart.
Vaggan till bebisen är klar men jag ville sätta upp en sänghimmel ovanför den så att katterna inte hoppar i där hela tiden (risk finns att ena kissen tror att det är en lyx kattlåda nämligen! Hihi)
Så vi köpte en sänghimmel på ikea, som man hänger i taket, för några dagar sedan. Jag har tjatat på min sambo att vi ska sätta upp den så att jag får se hur det blir (är ju skoj ju! kanske är kvinnligt att vilja boa lite..?) och igår sa jag att "Vi SKA ha det klart imorrn, för då är allt klart till bebisen sen.. " Och jag vill inte vänta med allt hela tiden. Då hinner han väl snart komma ut innan ens det viktigaste är klart!
I alla fall så säger han, NU, halv nio på kvällen att han inte vill borra i taket, utan att han vill bygga eller ha en sänghimmel med ställning istället...
"Jag tänkte inte på det när vi köpte den"
Karlar är ju helt fantastiska ibland!
Han vill inte göra hål i taket, vet inte varför, han har fått för sig nåt bara tror jag. :/
Äsch löjlig grej kanske men jag blir bara så besviken, jag har sett fram emot att få se hur det ser ut när det är helt klart, saker har ju en förmåga att ofta bli halvdana...
Jag har ju liksom inte (fått) boa och greja alls.
Mamma och mormor ville köpa oss en ny vagn, men mamma vill inte hämta ut den förrän bebisen är ute ifall det händer nåt. Jo, för så gjorde hon med mina bröder, då fick hennes karl hämta deras vagn när hon var kvar på BB.
Men JAG kanske inte vill göra så?
Tänk att mammor alltid vill att man ska göra som dem, eller så tvingar de en att göra så som de tycker att de borde ha gjort. Bah!
Förresten, ofta man vill höra "tänk om det händer nåt" när man är gravid!? ganska osmidigt att säga, tycker ni inte ?
Jag har inte varit orolig alls.. över graviditeten men man blir ju det när nån säger sådär :/
Äsch måste bara få skriva av mig lite..
Nu blev det ingen himmelsäng, han hittade ingen bits som passade i alla fall. Men nu måste vi ju ändå köpa en ny, på ställning. Jäkla slöseri med pengar också. Men jaja..
Det får väl bli så. Och så fick jag inte boa och se hur det blev idag heller :(
Hur mycket har ni "boat" och handlat ? Har era mammor osv. kommit med kläder och så ?
/Anna - lite deppig