ÅH! Vilken lycka att ngn lagt ut en sån här tråd!!!
Jag fick en blödgning o v 6. Sökte akut då jag var säker på att det var mf (hade ont men inte mensvärk ont) o såg då en liten böna m förmodad hjärtverksamhet. För tidigt att avgöra v, 2,6 mm var liten! Var sedan på koll på gyn pga att jag fått tre mf innan o åt Progesteron. Dr såg då två hinnsäckar varav den ena var tom men kunde inte svara på om det varit tvililngar el om det var ngt annat. Fick en tid e en vecka igen för att se om det försvunnit. Var då betydligt mindre o vätskan var grumlig vilket talade för att det var koagulerat blod o att kroppen höll på att ta hand om det. V 9+6 fick jag ännu en blödning. Var som att ngn drog ur proppen o så forsade det blod några minuter för att sedan sluta helt. Åkte in akut då det var på kvällen o allt såg fint ut även den här gången. Veckan e gjordes ett nytt ul för att lugna mig lite - men det skulla jag aldrig ha gjort!
Blev framflyttad igen, (hade blivit det innan också, tot en vecka vilket jag lägger på pluskontot) v 11+1 o dr såg nu en stor blodansamling i livmodern bredvid fostret. Finns dock en tydlig skiljevägg men ingen verkar kunna svara på vad det är, varför det är där, el vad som kommer hända med det. Finns bild på s 2 el 3 på bloggen, www.langtan.babyblogg.se
Var bara att åka hem o vänta. På ev fler blödningar. O mkt riktigt. Redan på kvällen kom ännu en sån där fors m blod som slutade lika fort. Hade tid för nupp på fre då dr nämnt att det ibland är missbildnignar som är anledning till blödningar så jag gick o la mig o höll tummarna för att det skulle gå bra den här ggn också. På nupp såg vi en liten krabat m hjärta som slog men blodansamlingen var fortf lika stor, trots blödningen... Den här bm såg en vad hon trodde var en gammal blödning från moderkakan men hon var inte säker.
SÅ många frågor men INGA svar! Blir så frustrerad! V 13
0 idag så vi har ju kommit en bit på väg. Jobbigt om det inte går vägen nu. Har försökt få komma på ytterligare ett ul men de menar att det inte behövs. Jag skulle märka om det ligger o fyller på blod. Då får man ont säger dom. O är det ett blodkärl som ligger o läcker blir man sjuk. Så det är bara att vänta till rul den 26 jan.
Hoppas att flera delar m sig av sina erfarenheter! Blev en halv bok det här ju! *s*
Gott nytt år o lycka till allihop!