• livet leker

Hjälp. smakråd....... vilka gardiner när fönsterbrädan är djup!?

Jag behöver smakråd.. Fönsterbrädan är jättedjup, säkert 30 cm.. jag vill ha panellängder, men då måste dom ju sluta där brädan börjar!

Alltså blir dom inte hellånga!! Kan det bli bra ändå eller hur 17 ska jag göra.. ?

• Svar på tråden Hjälp. smakråd....... vilka gardiner när fönsterbrädan är djup!?
  • Viewsonic

Om fönsterbrädan sticker ut är det skitfult att ha panellängder som ligger över och "vilar" mot fönsterbrädan. Ändå är det många som har det. Vad som helst är bättre. Njae, inte kappa.

• VeronicaL

Det finns förlängare till gardinstångsfästen, så då kan du nog ha fullängd på panelerna. Kolla i textilaffärer de brukar ha sådana. kolla på hasta.se för återförsäljare nära dig. För i Hastas sortiment ingår sådana förlängare.

• livet leker

håller med.. men att kapa dom vid brädan är oxå lite fult tycker jag, kappa är tråkigt.. ahh jag vet inet ..

Nån som kan ge nått förslag? Elementet under brädan är djupt därför är ju brädan djup oxå..

• Viewsonic

livet leker skrev 2008-12-30 22:44:48 följande:

håller med.. men att kapa dom vid brädan är oxå lite fult tycker jag, kappa är tråkigt.. ahh jag vet inet .. Nån som kan ge nått förslag? Elementet under brädan är djupt därför är ju brädan djup oxå..
    Förlängare
  • Viewsonic

Alt. helt "vanliga" gardiner som man fäster upp på sidorna av fönsterbrädan.

• livet leker

VeronicaL skrev 2008-12-30 22:43:32 följande:

Det finns förlängare till gardinstångsfästen, så då kan du nog ha fullängd på panelerna. Kolla i textilaffärer de brukar ha sådana. kolla på hasta.se för återförsäljare nära dig. För i Hastas sortiment ingår sådana förlängare.
    Jo men då ser man från sidan att kappan är typ 20 cm från väggen, hur ser det ut då?? Hihi jag blir galen
  • livet leker

brägan kan vi kosta av lite men bara lite eftersom elementet sticker ut annars.

• VeronicaL

Självklart ser det bättre ut om man har lite mera tyg, men jag tror inte att det ser så dumt ut ändå, det är nog mest en vanesak. Och sen behöver man inte ha gardinerna så nära väggen det kommer nog att bli en luftig känsla.

Svar på tråden Hjälp. smakråd....... vilka gardiner när fönsterbrädan är djup!?