vaxa överläppen?
Hej
Har en liten mustach som knappt syns...men när jag använder smink så kommer den fram mera.
Nån som brukar vaxa överläppen? Gör det ont? Hur ofta måste man göra det? Blir det stubb när det växer ut?
Hej
Har en liten mustach som knappt syns...men när jag använder smink så kommer den fram mera.
Nån som brukar vaxa överläppen? Gör det ont? Hur ofta måste man göra det? Blir det stubb när det växer ut?
Det gör gävulskt ont!!!
-Men det dröjer innan det kommer tillbaka då du trots allt drar ut dem med rötterna...vet inte riktigt hur länge...men jag har märkt att en del hårsäckar "ger upp", alltså...det kommer inte tillbaka hår där....hoppas att det gäller alla till slut...
alla jag känner vaxar "mustachen" (även om den inte syns så mycket) så det är ganska vanligt . det gör inte så ont om man gör rätt (kanske första gången men man vänjer sig snabbt). själv använder jag en sån ansikts hårtrimmare iom att jag använder naturprodukter och jag är väldigt nöjd med den.
ingen bra idé att vaxa överläppen. Det sliter på huden o leder så småningom till grövre hårväxt pga stimulering o ökad blodtillförsel till hårroten. Samma sak m pincett.. Till slut kan dock hårroten ge upp o sluta producera hår, men det kan dröja många många år. När du drar ut håret mot dess hårriktning, vilket sker genom vaxning så förskjuts hårsäcken vilket leder till att strået börjar växa mer rakt ut än längs med huden o då syns det mer. Man kan bleka håret om det är mörkt, eller ta bort m epilering på salong, då man bränner kärlen i hårroten så att näringen stryps o håret inte kommer upp igen. Laser funkar bara på mörka strån på ljus hud. Rakning är oxå ett alternativ om man lider. Lite fjun på läppen är väl helt normalt så det bästa är väl att le lite extra o leva med det. Kram! Gott nytt år!
tossesnurran skrev 2008-12-31 14:50:46 följande:
Jag använder mig av tràdning... det är typiskt bland kvinnor i mellanöstern och Indien... kolla om du hittar nàgon frisör salong där det jobbar turkiska eller iranska kvinnor, de är bra... det känns, självklart, men det är värt det, lovar det,+ det växer ut mjukt... har vaxat mig en gàng, men skulle aldrig göra om det... rakning skulle jag aldrig göra, det blir ju bara stubbig..
En kompis till mig använde hårborttagningskräm på överläppen. Jag misstänker att det var kräm för benen. Hon reagerade på krämen och fick gå i skolan (gymnasiet) med skrikröd överläpp. SOM hon skämdes. Gissa om hon fick frågor om vad hon gjort.....
tossesnurran skrev 2008-12-31 14:50:46 följande:
tossesnurran skrev 2009-01-01 18:50:47 följande:
terminalhår är de grövre håren på kroppen, de strån du lätt kan se, hår på huvud, smalben, armhålor osv, vellushår är de fjuniga strån som täcker kroppen o som nästan inte syns. Vilket hår som växer var beror på hårsäcken, follikeln. Vid fysisk skada i hårsäcken hos ett terminalhår slutar det efterhand att växa ut, detta är vad som händer med de synliga strån du vaxar, eller plockar bort.Vellushår som rycks ut kan bli grövre pga den ökade blodtillförseln nere i matrix där cellerna bildas (blod=näring). Näring ökar tillväxten hos strået, o just på överläppen är ju inte det direkt en önskvärd effekt. Ngt mer?