• Anna39

Plötsliga hugg i ljumsken! Hjälp

Hej,
    Är i vecka 18 och har sedan ett par veckor svåra besvär av symfysiolys, mao foglossning i pubisbenet. Sedan ett par timmar tillbaka hugger det då och då i vänster ljumske, inte som foglossningsmärta utan mer som sekundkorta nervsmärtor.
    Någon annan som känt nåt liknande? Blir orolig samt att det gör jätteont även fastän jag ligger, men bara typ ngn sekund.

Anna

• Svar på tråden Plötsliga hugg i ljumsken! Hjälp
  • MommysLittleMonster

Jag är bara i vecka 8 men får ont i ljumsken när jag nyser, eller reser mig för snabbt och dyl, blev orolig men min bärte vän som väntar sitt tredje barn sa att det bara r ligamenten som smärtar och att det är helt ofarligt.

• Mirimaxx

Precis så har jag oxå... om jag ligger ner måste jag dra upp beneb när jag ska nysa annars hugger det till så jag tror att nått gått sönder, o även när jag reser mig snabbt, men jag har uppfatat det som helt "normalt"

• Longhaired

Hej Anna
    Jag är i vecka 19 och jag har precis som du små hugg i ljumskarna (just nu vänstra faktiskt). Det kommer och går och är säkert helt normalt. Det är mycket som spänner, tänjs ut och trycks åt sidorna därinne så det är inte så konstigt om man känner av lite hugg här och där.

Lycka till!

/L.

• elline

Hej! Jag har också de där huggen. Min Barnmorska sa att det var ligamenten och ingen fara .Kram

Svar på tråden Plötsliga hugg i ljumsken! Hjälp